کد خبر : 26264
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷

اجرای ۱۰برنامه محوری جهادکشاورزی گیلان برای تحقق شعار سال

اجرای ۱۰برنامه محوری جهادکشاورزی گیلان برای تحقق شعار سال
صالح محمدی:گیلان نقش بسیار مهمی در تامین امنیت غذایی کشور دارد لذا برای تحقق شعار سال، ۱۰ برنامه محوری را با حمایت استاندار گیلان و پشتیبانی سازمان برنامه‌وبودجه دنبال می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

دکتر صالح محمدی با اشاره به نامگذاری سال جدید تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»،گفت: مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۳ را به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین فرمودند و لذا سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان برای تحقق این شعار برنامه‌هایی را دنبال می‌کند.

وی گیلان را یکی از ۱۰ استان برتر کشور در حوزه تولید محصولات کشاورزی دانست و افزود: گیلان نقش بسیار مهمی در تامین امنیت غذایی کشور دارد لذا برای این مهم ۱۰ برنامه محوری را با حمایت استاندار گیلان و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی در قالب تشکیل و مدیریت زنجیره‌های ارزش، ارتقای کیفیت و سلامت مواد غذایی با همکاری سازمان تات(تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی) و معاونت غذا داروی دانشگاه علوم پزشکی استان و افزایش تولید پروتئین استراتژیک گوشت مرغ با توجه به مزیت تولید و ضریب تبدیل در گیلان با تسهیل در صدور مجوزها، خدمات مشاوره ای فنی و معرفی تسهیلات تبصره ای را از جمله این برنامه ها دانست و عنوان نمود: توجه ویژه به اقتصاد دریامحور و درخواست از کشتیرانی خزر برای توسعه ناوگان حمل و نقل دریای خزر، تامین کشتی‌های رورو و افزایش ظرفیت حمل و نقل دریایی و کاهش هزینه‌های مبادله کالا نیز در دستور کار است.

محمدی بر توسعه آبزی پروری با هدف افزایش سرانه مصرف گوشت ماهی و اشتغال مولد و همچنین رویکرد صادرات محور محصولات شیلاتی و مزیت سرمایه‌گذاری تولید با عنایت به برخوداری از سواحل ارزشمند خزر در گیلان و تامین منابع آب به عنوان مهمترین مولفه این صنعت تاکید کرد و گفت: با وقوع پدیده تغییر اقلیم توجه ویژه علمی و میدانی به موضوع بهره‌وری آب و مدیریت مصرف بهینه و تغییر اصلاح شبکه‌های انتقال آب به منظور کاهش اتلاف آب کشاورزی و همچنین مدیریت و مراقبت از آفات و بیماری‌هایی که در این شرایط طغیانی شده و خسارت سنگین وارد می‌کنند، بیش از پیش اهمیت دارد.

وی همچنین خواستار اتمام رفع تداخل اراضی و صدور اسناد کشاورزی شد و خاطرنشان کرد: حفاظت از بسترهای تولید محصولات کشاورزی و صیانت از زمین‌های حاصل‌خیز کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری‌ها اراضی کشاورزی خط قرمز سازمان جهاد کشاورزی استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه صیانت از جنگل‌های هیرکانی استان به عنوان میراث گران‌بها و گنجینه ارزشمند ذخایر گیاهی و جانوری را وظیفه خود می‌دانیم، اضافه کرد: به دنبال تقویت زراعت چوب در گیلان و اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت و سبز نگه داشتن گیلان هستیم.

وی تقویت نگاه دانش بنیانی در بخش‌های مختلف کشاورزی را از دیگر پیش نیازهای تحقق شعار سال دانست و متذکر شد: توسعه مکانیزاسیون و اصلاح ساختار واحدهای تولیدی و کاهش ضایعات و هزینه‌ها نیز دارای اهمیت فراوان است.

منبع:روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.