کد خبر : 735
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

مدیرکل اوقاف گیلان خبر داد؛ هزینه ۵ میلیارد تومانی اوقاف گیلان برای اجرای طرح «قرار دوازدهم»

مدیرکل اوقاف گیلان خبر داد؛ هزینه ۵ میلیارد تومانی اوقاف گیلان برای اجرای طرح «قرار دوازدهم»
امسال تاکنون به ۷ زوج در مجموع مبلغ ۳۷۰ میلیون تومان کمک هزینه تأمین جهیزیه اهدا شده است.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از هزینه ۵ میلیارد تومانی برای اجرای طرح «قرار دوازدهم» طی۳ماه اول سال در استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف دستگیری از افراد کم برخوردار اجرا می شود.
حجت الاسلام ستار علیزاده در مراسم اجرای طرح قرار دوازدهم در امام زاده صالح (س) بندرانزلی ضمن تسلیت ایام رحلت معمار کبیر انقلاب اظهار کرد: طرح ملی قرار دوازدهم در راستای ارائه خدمات اجتماعی هماهنگ و منسجم و ساماندهی و جهت دهی به خدمات معیشتی و اجتماعی بقاع متبرکه و موقوفات اجرا می‌شود.
وی افزود: طرح قرار دوازدهم به نام و یاد آقا امام زمان (عج) جهت دستگیری از افراد کم برخوردار با ارائه خدمات اجتماعی از قبیل کمک‌های معیشتی، آزادی زندانیان، تهیه جهیزیه، توزیع غذای گرم، کمک به تهیه دارو و تأمین هزینه درمان افراد کم برخوردار، تهیه لوازم ضروری زندگی، توزیع نان رایگان در مناطق محروم و افراد کم برخوردار، تهیه پوشاک و لوازم ضروری زندگی و وسایل کمک آموزشی اجرا می‌شود.
حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: طی سال گذشته، ۱۵ هزار بسته معیشتی به ارزش هفت میلیارد تومان و ۷۰ کمک جهیزیه به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در استان گیلان توزیع شده است.
وی ادامه داد: ۳۰۰ میلیون تومان نیز در اجرای این طرح برای تهیه وسایل سرمایشی و گرمایشی خانواده‌های کم برخوردار استان هزینه شده است.
حجت الاسلام علیزاده اضافه کرد: در سال گذشته ۷۷۸ بسته لوازم التحریر به ارزش ۱۶۰ میلیون تومان بین دانش آموزان کم برخوردار توزیع شده و ۸۰۰ میلیون تومان برای توزیع نان صلواتی و اطعام نیازمندان هزینه شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: در سال گذشته، ۴۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات پزشکی و دارو و درمان مناطق کم برخوردار از محل عوائد موقوفات اختصاص یافته است.
وی گفت: ۱۰ میلیارد تومان در قالب طرح قرار دوازدهم طی سال گذشته به جامعه هدف و نیازمندان کمک شده است که قسمت بیشتر این هزینه از محل کمک خیرین و مابقی از عوائد موقوفات انجام شده است.
حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: در سه ماه گذشته سال جاری، ۴۴۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شده است.
وی اضافه کرد: طی همین مدت ۱۲۰ میلیون تومان برای دارو و درمان اقشار کم درآمد اختصاص یافته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: امسال تاکنون به ۷ زوج در مجموع مبلغ ۳۷۰ میلیون تومان کمک هزینه تأمین جهیزیه اهدا شده است.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۷ هزار نان صلواتی به ارزش ۴۰ میلیون تومان، ۱۵۰۰ جلد کتاب ویژه نوجوانان و کودکان مناطق محروم به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان و ۱۱۰ هزار پرس غذای گرم به ارزش یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان بین مناطق محروم گیلان توزیع شده است.
حجت الاسلام علیزاده اظهار داشت: در قرار دوازدهم خرداد امسال نیز ۲۰۰۰ بسته به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون در سراسر گیلان توزیع می‌شود که ۲۰۰ بسته معیشتی در بندرانزلی به محرومان این شهرستان اختصاص دارد.
مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان گفت: برای اجرای قرار دوازدهم و ارائه خدمات معیشتی و اجتماعی سه ماهه ابتدایی سال جاری پنج میلیارد تومان هزینه شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.