کد خبر : 23995
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶

استاندار گیلان تاکید نمود:

جلوی گرانی حبابی قیمت و اجاره بهای مسکن گرفته شود

جلوی گرانی حبابی قیمت و اجاره بهای مسکن گرفته شود
عباسی:انتظار داریم سازمان‌های تعزیرات، صنعت، معدن و تجارت و بازرسی بر این بازار کنترل و نظارت داشته باشند و جلوی گرانی حبابی را گرفته و اجازه ندهند قیمت و اجاره بهای مسکن افزایش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

اسدالله عباسی در جلسه شورای مسکن استان گیلان که با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهوری برگزار شد، گفت: این صنف نباید به حال خود رها شود و سنگینی این بار به ضرر و زیان مردم باشد این موارد باید کنترل شود.

وی افزود: ما همه ظرفیت‌ها را بکار خواهیم گرفت تا شرایط را به نفع مردم تغییر دهیم تا بین مردم نشاط اجتماعی ایجاد شود و این عملکرد ما برای مردم خواهد بود.

وی در ادامه حرکت صعودی پیشرفت پروژه نهضت ملی مسکن را ستود و از مدیرکل راه و شهرسازی استان خواست روند اجرای این پروژه را با سرعت بیشتری دنبال کند.

عباسی اظهار کرد: در بخش خرید زمین و مسکن با قول‌های مساعد وزیر راه و شهرسازی برای ساخت مسکن، ۱۰۰ هکتار زمین تهیه شده که این مقدار باید به ۲۰۰ هکتار افزایش یابد تا بتوانیم به تعهدات خود بهتر عمل کنیم.

وی در ادامه افزود: ساخت مسکن روستایی نیز باید با سرعت بیشتری دنبال شود تا جلوی مهاجرت گرفته شود؛ مسئولان به شهرستان‌ها نیز نگاه ویژه ای داشته باشند و افرادی که از شهرستانها در مرکز استان کار می کنند در شهرستانهای خود اقامت داشته باشند؛ این امر حاشیه نشینی شهرها را کاهش می دهد.

وی افزود: امروز با افتخار اعلام می کنیم در دهه فجر امسال ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی در استان گیلان افتتاح شد؛ حدود ۱۰ همت پروژه در حال آماده سازی است که در اسفند ماه با حضور رئیس محترم جمهوری افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به افزایش تجارت کالاهای غیرنفتی گفت: در کشورهای منطقه و جهان این هراس ایجاد شده که صادرات محصولات غیر نفتی کشور در حال افزایش است.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم بیش از ۱۱۵ واحد صنعتی و ۱۵۰ واحد خدماتی، گردشگری و کشاورزی در این استان احیاء شده است.

عباسی با اشاره به رشد ۶۱ درصدی تراز مالیاتی در استان گیلان افزود: این استان توانسته در بخش‌های اقتصادی و سایر بخش‌ها به وضعیتی کاملا رضایت بخش دست یابد.

وی بخش زیر ساخت، اشتغال و مسکن را از مهمترین مولفه های استان اعلام کرد و افزود: در انتخابات ۱۱ اسفند نیز با نشاط اجتماعی و پایداری اقتصادی بوجود آمده شاهد حضور حداکثری مردم خواهیم بود و برای بهبود شرایط اقتصادی به نفع معیشت و رفاه مردم گام های بلندی برخواهیم داشت.

معاون امور مجلس رئیس جمهورینیز در نشست شورای مسکن گیلان با اشاره به عزم جدی دولت برای رفع ناترازی دربخش مسکن کشور گفت: عملیات اجرایی ساخت ۲ میلیون مسکن در کشورآغاز شده و تلاش برای تسریع در اجرای این طرح ملی ادامه دارد.

سیدمحمد حسینی با اشاره به مشکلات اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان‌های شمالی افزود: با توجه به اینکه بیشتر اراضی گیلان در حوزه منابع طبیعی و یا کشاورزی است این استان در تامین زمین برای ساخت مسکن با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند که دستگاه‌های اداری و دولتی پای کارآمده تا مشکل کمبود زمین در این استان را رفع کنند و روند خانه دار شدن مردم با سرعت بیشتری انجام شود.

معاون امور مجلس رییس جمهور با اشاره به دیگر اقدامات دولت در حوزه تامین آب وبرق مورد نیاز کشور و کمک به رفع مشکلات تولید واشتغال گفت: احیای ۷ هزار واحد تعطیل ونیمه تعطیل صنعتی و تولید و بازگشت نیروی کار به چرخه تولید از جمله تلاش‌های دولت در ۲ سال گذشته است.

سید محمد حسینی همچنین با قدردانی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، نقش مشارکت بالای مردم در انتخابات ۱۱ اسفند را نشانه بلوغ سیاسی و اجتماعی مردم دانست و افزود: دنیا چشم به ۱۱ اسفند دوخته وباید همه مسولان زمینه مشارکت مردم را در این انتخابات فراهم کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز در این جلسه گفت: از ۱۱۶ هزار متقاضی موثر ثبت نام کننده طرح نهضت ملی مسکن ۲۷ هزار و ۶۶۴ نفر مورد تائید قرار گرفتند که از این تعداد برای ۱۶ هزار نفر زمین تهیه شده است و ۱۱ هزار و ۵۷۵ واحد با کمبود زمین مواجه هستند.

موسی فکور ادامه داد: برای نهضت ملی مسکن در استان گیلان ۱۱۸ هکتار زمین نیاز داریم که برای ۹۷ هکتار تفاهم نامه امضا شده و ۳۶ هکتار آن تا پایان سال به سرانجام خواهد رسید.

همچنین دراین نشست به مناسبت ولادت حضرت عباس علیه السلام و روز جانباز از تعدادی جانبازان دوران دفاع مقدس گیلان و فرزندان شاهد و ایثارگر شاغل در استانداری قدردانی شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.