کد خبر : 25668
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲

تاکید بر خلاقیت‌ورزی در هنر عکاسی

تاکید بر خلاقیت‌ورزی در هنر عکاسی
فراهم‌سازی زمینه‌های هم‌نشینی نوجوانان علاقه‌مند به هنر عکاسی با صاحب‌نظران این عرصه و هم‌افزایی در سایه هم‌اندیشی.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

چهل و پنجمین انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با موضوع «زاویه دید خلاق درعکاسی با گوشی همراه» برگزار شد.

محمدرضا ستاره‌شناس،مدرس دانشگاه و از فعالان عرصه هنر عکاسی،میهمان این نشست بود و ضمن مرور تاریخچه عکاسی در ایران و جهان، درباره اهمیت زاویه دید در عکاسی و تاثیر آن در شخصیت‌پردازی برای حاضران صحبت‌ نمود.

این ستاره‌شناس هم‌چنین، زاویه دید در هنر عکاسی را بستری برای شکل‌گیری دیدگاه‌های متفاوت در عکاسی دانست و توجه به این مهم را فرصتی برای ارسال پیام‌های مختلف از یک موضوع عنوان‌ کرد.

مدرس دانشگاه به تفاوت‌های چگونه‌دیدن و چگونه نگاه‌کردن پرداخت و کشف ظرافت‌های محیط پیرامون و به‌ تصویرکشیدن هنرمندانه را رسالت یک عکاس ارزیابی‌ نمود.

در ادامه این نشست از فرصت‌سازی گوشی همراه برای اعضای انجمن عکاسان نوجوان کانون استان گیلان سخن‌ گفت و آنان را به ثبت و ضبط تصاویر زیبا، هنری و خلاقانه با بهره‌گیری از موبایل تشویق‌ کرد.

ادامه‌بخش این نشست که با هدف فراهم‌سازی زمینه‌های هم‌نشینی نوجوانان علاقه‌مند به هنر عکاسی با صاحب‌نظران این عرصه و هم‌افزایی در سایه هم‌اندیشی برپاشد، طرح سئوال از سوی نوجوانان و پاسخ‌گویی مدرس این نشست بود و در پایان، به اعضای شرکت‌کننده در کارگاه فیلم‌سازی با موبایل که در فصل پاییز سال جاری و به‌ میزبانی مرکز فرهنگی هنری کانون صومعه‌سرا صورت‌ گرفت، گواهی حضور با مهر و امضای رئیس انجمن سینمای جوانان ایران اهدا شد.

منبع: روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.