کد خبر : 22307
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و سردسیری وزرات جهاد کشاورزی خبر داد:

راه اندازی باغ مادر کیوی در گیلان

راه اندازی باغ مادر کیوی در گیلان
مديرکل دفتر امور ميوه‌هاي گرمسيري و نيمه گرم سيري وزارت جهاد کشاورزي بر لزوم استاندارسازي محصولات کيوي در راستاي رونق صادرات تاکيد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:
زهرا جلیلی مقدم در آئین رونمایی از ارقام جدید کیوی در تالار حکمت دانشگاه گیلان گفت: ایران رتبه چهارم تولید کیوی در جهان را دارد و بخش اصلی کیوی آن به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و سردسیری وزرات جهاد کشاورزی با تاکید بر علمی پایه کردن صنعت کیوی افزود:بروز رسانی محصول کیوی در رونق بخشی چرخه اقتصادی و تقویت صادرات آن بسیار اهمیت و ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه سلیقه شناسی در محصولات کشاورزی به ویژه کیوی ضروری است،گفت:برای بازاریابی محصولات کشاورزی به ویژه کیوی نیاز است به سلیقه شناسی توجه شود تا به رونق اقتصادی بیانجامد.

جلیلی مقدم با تاکید بر لزوم استانداردسازی محصولات کیوی در راستای رونق صادرات بیان کرد: شناسنامه دار کردن باغات کیوی اقدام مؤثر جهاد کشاورزی در راستای استانداردسازی محصول بوده است.

وی با اشاره به بازار بزرگ چین در بخش محصول کیوی افزود: چین که یکی از تولیدکنندگان قدر کیوی دنیا است به عنوان یکی از بازارهای پر رونق این محصول هم محسوب می‌شود و می‌تواند بازار هدف ایران باشد.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرم سیری و سردسیری وزرات جهاد کشاورزی از راه اندازی باغ مادر کیوی در گیلان خبر داد و بیان کرد: روند داشت، برداشت و پس از برداشت سه زنجیره بسیار مهم است که باید به آن توجه شود.

جلیلی مقدم با بیان اینکه موضوع پس از برداشت محصول در راستای رونق صادرات اهمیت ویژه ای دارد، گفت: خلأ برنامه محوری در پس از برداشت کیوی باید پر شود.

منبع:روابط عمومي سازمان جهاد کشاورزي استان گيلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.