کد خبر : 25571
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای گیلان:

هر واحد صنعتی؛یک دانشگاه است

هر واحد صنعتی؛یک دانشگاه است
شمشادی:همه ما دنبال مشوق‌هایی برای دانشجویان برتر و نخبگان خود هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:
دکتر رسول شمشادی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گیلان در دومین جشنواره “تجلیل از واحدهای برتر شهرصنعتی رشت با رویکرد فناورانه” با بیان ظرفیت های دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: این دانشگاه با پشتوانه ۱۲۰۰ مدرس و ۱۴۰ کارگاه و آزمایشگاه پراکنده در سراسر استان هم اکنون ۸ هزار دانشجو در ۵۰ رشته کاردانی و ۴۰ رشته کارشناسی و ۲۰ رشته کارشناسی پیوسته تحت آموزش و تعلیم در اختیار دارد.
شمشادی تصریح کرد: سطح آموزش های کاربردی در این دانشگاه به حدی است که از ۲ هزار دانشجوی ساماندهی شده در طرح ساماندهی فارغ التحصیلان فقط ۱۰۰ نفر جویای کار بودند و بقیه یا بصورت مستقل وارد بازار کار شدند و یا برای همکاری‌ جذب صنایع مختلف شدند.
شمشادی در ادامه از انعقاد ۱۰۰ تفاهم‌نامه همکاری با صنایع مختلف در سطح استان در قالب طرح تاد خبر داد و افزود: طی این تفاهم‌نامه‌ها نیازهای آموزشی و صنعتی به دانشگاه ارائه می شود و نیروهای آموزش دیده در همان رشته‌های مورد نیاز به صنایع معرفی می‌شوند و یا دوره‌های آموزشی لازم به کارکنان، پرسنل و کارگران همان صنعت ارائه می‌شود.
وی همچنین از طرح حضور هیات علمی در صنعت خبر داد و افزود: در این طرح نیز با حضور اساتید و هیأت علمی دانشگاه به مدت ۶ ماه در واحد صنعتی، مشکلات بخش مورد نظر بررسی و راهکارهای علمی حل معضلات به واحد صنعتی پیشنهاد می‌شود.
وی افزود: از دیدگاه ما هر واحد صنعتی؛ یک دانشگاه است از این رو ایجاد تعامل قوی و سازنده بین دانشگاه و صنعت از مهم‌ترین رویکردهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای کاربردی کردن آموزش‌ها و علوم و فنون صنعتی است.
شمشادی متذکر شد: بایستی صنعت به دانشگاه کمک نماید، لذا همه ما دنبال مشوق‌هایی برای دانشجویان برتر و نخبگان خود هستیم و دادن بورسیه های صنعتی به دانشجویان و دانش آموختگان و فارغ التحصیلان یقینا منتج به افزایش اشتغال‌زایی خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.