کد خبر : 12758
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان: اهتمام به رونق گردشگری دریایی در بندرانزلی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان: اهتمام به رونق گردشگری دریایی در بندرانزلی
در کنار لایروبی آبخیزداری و پرداخت حقابه تالاب و همچنین جلوگیری از ورود فاضلاب‌ها به تالاب بندر انزلی بسیار مهم است.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از آغاز لایروبی تالاب انزلی خبر داد و گفت: این پروژه در راستای احیای تالاب انزلی و توسعه گردشگری دریایی با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شده است.
به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان،حسین یونسی اظهار کرد: با توجه به اینکه مجتمع بندری داخل شهر انزلی واقع شده لذا همواره بر این باور هستیم شهروندان باید از این حضور منتفع شوند و تلاش داریم به مسؤلیتهای اجتماعی خود در قبال شهروندان در راستای تعامل شهر و بندر عمل کنیم.
وی افزود: یکی از این اقدامات، اهتمام به لایروبی تالاب انزلی است که با پیگیری های صورت گرفته و مساعدت سازمان بنادر و دریانوردی، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این منظور اختصاص داده شد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه این اقدامات در راستای احیای تالاب بندر انزلی همچنین توسعه گردشگری دریایی انجام می شود، تاکید کرد: از اول مرداد ماه لایروبی تالاب آغاز شده و با توجه به حجم وسیع کار باید تلاش کنیم حداکثر استفاده را با منابعی که در اختیار داریم، داشته باشیم.
یونسی با اشاره به اینکه قرارداد پیمانکار ۱۸ ماهه است ولی طی مذاکرات انجام شده تلاش داریم که زودتر از موعد مقرر این پروژه تمام شود، تصریح کرد: لایروبی روگاهای اصلی به عنوان منابع تغذیه تالاب و همچنین مسیرهای اصلی گردشگری دریایی تالاب در اولویت هستند.
وی با بیان اینکه لایروبی حاشیه بلوار انزلی از جمله اقدامات در راستای حمایت از گردشگری دریایی بوده، خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه فعالیت تعاونی های قایقرانی در آن محدوده دچار اختلال و رکود شده بود، اقدام به لایروبی به طول هزار و ۳۰ متر و به حجم بیش از ۱۹۰ هزار متر مکعب کردیم.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با تاکید بر اینکه در راستای توسعه گردشگری دریایی استان گیلان برای لایروبی بلوار انزلی ورود کردیم در حالی که اصلاً در مسیر کشتیرانی و وظایف این اداره کل نبود، افزود: این مسیر آنقدر خشک بود که سنبل‌ آبی و گیاهان دیگر آنجا رشد کرده بودند.
یونسی با بیان اینکه در حین انجام کار دو لایروب خراب شد ولی دست از کار نکشیدیم زیرا فعالیت و منبع درآمد قایقرانان کاملاً تعطیل شده بود، گفت: خوشبختانه امروز مسافرینی که از بلوار انزلی بازدید کرده و می‌خواهند در تالاب انزلی گشت و گذار داشته باشند از این اسکله‌ها می‌توانند استفاده کنند.
وی با تاکید بر اینکه در بحث احیای تالاب بندر انزلی یکی از آیتم‌های بسیار مهم لایروبی است ولی این مساله به تنهایی پاسخگو نیست، گفت: در کنار لایروبی آبخیزداری و پرداخت حقابه تالاب و همچنین جلوگیری از ورود فاضلاب‌ها به تالاب بندر انزلی بسیار مهم است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه اقدامات خوبی انجام شده و جلوی ورود فاضلاب‌های بیمارستانی به تالاب گرفته شده، افزود: این اقدام باید ادامه داشته و دستگاه‌های ذی‌ربط در راستای جلوگیری از ورود فاضلاب‌های صنعتی و خانگی به تالاب بندر انزلی اقدام کنند.
یونسی با اشاره به عوامل تاثیرگذار در وضعیت کنونی تالاب انزلی، عنوان کرد: کاهش تراز آب دریای خزر، عدم‌لایروبی، سرازیری فاضلاب‌ها به سمت تالاب، عدم انجام آبخیزداری و همچنین پرداخت نشدن حق‌آبه تالاب بندر انزلی در دامن زدن به وضعیت بد تالاب انزلی دخیل هستند.
گفتنی است، برای اولین بار است که یک ارگان دولتی با این حجم از بودجه برای لایروبی تالاب بین المللی انزلی ورود کرده و بسیاری از شهروندان و حافظان محیط زیست کشور از این موضوع خرسند هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.