کد خبر : 25369
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵

سرپرست منابع طبیعی گیلان:

هشت هزار هکتار تعهد جنگل‌کاری دادیم

هشت هزار هکتار تعهد جنگل‌کاری دادیم
رضوی:دستگیری حدود ۱۷۰۰ قاچاقچی چوب.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

مهندس سیدمازیار رضوی در نشست خبری با گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی گفت: خبرنگاران طلایه‌داران عرصه صیانت از جنگل‌ها و درختان هستند.

با اشاره به وجود ۸ نهالستان در این گیلان افزود: تولید نهال در گیلان به شرایط مطلوب رسیده است و باید گسترش یابد.

رضوی به وجود ۴۳ پارک جنگلی در گیلان که از این تعداد ۲۵ پارک جنگلی مدیریت شده و ساماندهی شده اشاره کرد و گفت: برای ساماندهی پارک‌های جنگلی گیلان از سرمایه گذاران بخش خصوصی استقبال می‌کنیم.

وی طرح کاشت یک میلیارد درخت را در کشور یک نهضت ملی برای حیات بخشی منابع طبیعی دانست و افزود: از این تعداد سهم گیلان کاشت ۸ میلیون اصله درخت در طول سال است.

سرپرست منابع طبیعی گیلان از انجام حدود ۲ هزار عملیات کشف قاچاق چوب در این استان خبر داد و اضافه کرد: در این راستا و در این عملیات‌ها ۸ نفر از همکاران مجروح شدند.

رضوی با اشاره به علل دست درازی به طبیعت و جنگل‌ها بیان کرد: افزایش قیمت چوب و وضعیت نامناسب معیشتی موجب دست درازی به جنگل‌ها شده است.

وی از دستگیری حدود ۱۷۰۰ قاچاق چی چوب در گیلان خبر داد و افزود: در این راستا ۷۷۵ دستگاه وسیله نقلیه توقیف شد و ۱۲ فقره به درگیری انجامید.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از انجام عملیات بیش از ۱۸۰۰ فقره پرونده رفع تصرف در این استان خبر داد و اضافه کرد: با این تعداد عملیات‌ها بالغ بر ۵۸۱ هکتار اراضی ملی متصرفی آزاد شد.

وی یادآور شد: کاشت نهال علاوه بر حفظ فضای سبز تامین مواد اولیه صنعت چوب را نیز به دنبال خواهد داست که خوشبختانه گیلان در شهرستان صومعه سرا در حجم تولید چوب مقام اول را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان درمورد رفع تصرف از اراضی ملی گفت:افزون بر ۱۸۶۴ فقره عملیات رفع تصرف طی ۱۱ ماهه سال جاری صورت گرفته و بالغ بر ۵۸۱ هکتار اراضی ملی متصرفی آزاد شد.

رضوی با اشاره به ضرورت توسعه فضای سبز در گیلان بیان کرد: توسعه فضای سبز در قالب تفاهمنامه با دستگاه‌های مختلف اجرا می‌شود که در این راستا تأمین نهال بر عهده منابع طبیعی بود و حفاظت از نهال و درخت بر عهده نهاد مربوطه است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه زراعت چوب افزود: بیش از ۸ هزار هکتار تعهد جنگل کاری دادیم که ۶ هزار هکتار آن از مستثنیات مردم است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.