کد خبر : 15430
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۵۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:در صورت بی‌توجهی،احتمال گسترده‌تر شدن بحران جمعیت وجود دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:در صورت بی‌توجهی،احتمال گسترده‌تر شدن بحران جمعیت وجود دارد
دوره دوروزه تربیت مربی جمعیت به همت اداره کل تبلیغات اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان آغاز به کار کرد.
به گزارش پویشگران گیل:
آیین افتتاحیه این دوره دو روزه صبح امروز با حضور آیت الله رسول فلاحتی،نماینده مقام معظم رهبری در استان گیلان و امام جمعه رشت، دکتر محمدتقی آشوبی،رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی،مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان و جمعی از مبلغین، کارشناسان جمعیت و فعالان این حوزه در تالار همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، برگزار شد.
آیت الله رسول فلاحتی،نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه رشت در این مراسم به گفتمان سازی غرب علیه جمعیت ایران اشاره کرد و گفت: دشمن با سخره گرفتن ازدواج، تلاش برای دیر ازدواج کردن، اصرار بر فرزند نداشتن و نهایتاً بسنده کردن به یک فرزند تلاش کرد تا استدلالات و باورهای خود را بر ملت القا کنند.
وی بر ضرورت گفتمان سازی در حوزه جمعیت تأکید کرد و افزود: گفتمان سازی با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ای موجود و شبکه تبلیغی لازم است و باید جهاد تبیین در حوزه جمعیت جدی‌تر باشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان کاهش جمعیت را از اهداف شوم دشمن دانست و گفت: هر ظرفیت و استعدادی که برای کمک به جمعیت لازم است را باید در دستور کار قرار داد.
دکتر محمدتقی آشوبی،رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با اشاره به بحران جمعیتی در کشور و به تبع آن در استان گیلان، اظهار کرد: استان گیلان پیرترین و پیش از استان البرز با کمترین میزان زادآوری همراه است.
وی بر ضرورت جدی گرفتن چاله جمعیتی در استان تاکید کرد و افزود: اگر آحاد جامعه به موضوع جمعیت و بحران ایجاد شده در آن توجه نکند، بحران جمعیتی آینده بسیار گسترده تر خواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان بخشی از اجرای تکالیف قانونی این قانون واجب را برعهده دارد و لازم است مشارکت همه‌جانبه در این مهم در دستور کار قرار بگیرد.
دکتر آشوبی همچنین به تدوین و پیشنهاد برنامه‌ جهت صیانت از جمعیت در کشور و گیلان اشاره کرد و در نظر گرفتن حقوق با بیمه برای مادران به ازای تولد هر فرزند را یکی از این برنامه‌ها دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان نیز در این همایش بر ضرورت آموزش و تبلیغ در حوزه جمعیت تأکید کرد و گفت: وظیفه مبلغین و روحانیون در حوزه تبلیغ و آموزش حوزه جمعیت مضاعف است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.