کد خبر : 24776
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲

نامزد نمایندگی مجلس از رشت:

مجلس کنونی در حد انتظار نبود

مجلس کنونی در حد انتظار نبود
رامین مهمانپرست:مردم از لیست‌های تکراری خسته‌اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:
رامین مهمانپرست گفت: برخی نامزدهای مجلس شورای اسلامی افراد خوبی هستند؛ اما آنچه اهمیت دارد توانمندی، تخصص، اثرگذاری و نیز طرح ها و برنامه‌ها است.
وی با بیان اینکه مردم از لیست ها و شعارهای تکراری خسته شده اند، عنوان کرد: از سویی باید به جای شعارهای تکراری، غیر واقعی، بی نتیجه و رنگ باخته خواسته‌ها و مشکلات مردم و پاسخگویی و رفع آنها محور قرار گیرد.
مهمانپرست با تاکید بر اینکه انسان‌های خوب در عرصه های دیگر نیز می‌توانند خدمت‌رسانی کنند، اضافه کرد: مجلس جای افراد ساکت یا آنانی که با زد و بند و تشکیلات مافیایی، صرف هزینه‌های هنگفت و غیرطبیعی به این عرصه ورود کرده اند، نیست.
مجلس جای افراد ساکت یا آنانی که با زد و بند و تشکیلات مافیایی، صرف هزینه‌های هنگفت و غیرطبیعی به این عرصه ورود کرده اند، نیست.نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه رشت و خمام در تشریح عملکرد مجلس کنونی خاطر نشان کرد: در مجموع عملکرد مجلس فعلی را در حد قابل انتظار نمی‌دانم؛ انتظار مردم از این مجلس خیلی بیشتر بود.
وی با بیان برخی اقدامات مثبت مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس در برخی از رویکردها در حوزه سیاست خارجی، حمایت از سیاست‌های کلی نظام و مقابله با اقدامات قدرت‌های بزرگ عملکرد خوبی داشت اما دستاورد همه این اقدام ها باید در زندگی مردم احساس شود.
نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه رشت و خمام با تشریح جایگاه با اهمیت مجلس شورای اسلامی و بیان اینکه مجلس بعدی باید سه وظیفه خیلی مهم را دنبال کند، خاطر نشان کرد: نخستین وظیفه این است که قوانین زائد و متعددی که مردم را در حوزه های مختلف گرفتار کرده، قوانین متعارض را پالایش کند، زیرا قوانین متعدد زمینه فساد و بروکراسی اداری را افزایش می‌دهد.
مهمانپرست با بیان اینکه وظیفه اصلی مجلس این است که بر روی طرح‌های اساسی کار کند، اظهار کرد: کشور باید ساختارمند شود و در فعالیت‌های اقتصادی ساختار مناسب به دور از تعارض و نا هماهنگی داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه مجلس باید با ورود جدی، ساختارهای اداری و اقتصادی کشور را با تصویب قوانین درست اصلاح کند، اضافه کرد: ساختار اداری کشور، مشکل بزرگی است که موجب شده تا دولت بسیار پرهزینه و سنگین باشد ضمن اینکه بسیاری از شرکت‌های دولتی زیان‌ده هستند و بسیاری از مشکلات مربوط به اختلاس‌ها، فسادها و حقوق‌های نجومی مورد انتقاد مردم در همین شرکت‌ها شکل می‌گیرد.
نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه رشت و خمام استفاده از ظرفیت مجلس برای توسعه روابط خارجی را از دیگر وظایف مجلس عنوان کرد و ادامه داد: مجلس باید از ظرفیت خود برای بهبود و ارتقا روابط خارجی استفاه کند موضوعی که در مجلس مغفول مانده و بسیار کمرنگ است در حالی که مجلس باید از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی استفاده کند.
مهمانپرست با بیان اینکه دیپلماسی پارلمانی قدرتمند می‌تواند بسیار موثر و مکمل دیپلماسی رسمی کشور باشد، بیان کرد: متاسفانه دیپلماسی پارلمانی ما تقریبا در مجلس به کمترین کارآمدی رسیده و این مهم باید احیا شود؛ نمایندگان مجلس می‌توانند در کنار دولت و مقامات رسمی از ظرفیت مردمی بودن برای کمک به برنامه‌های کشور در رابطه با نمایندگان مجالس سایر کشورها استفاده کنند.
وی وظیفه سوم مجلس شورای اسلامی برای تغییر وضعیت کشور را دیپلماسی اقتصادی عنوان کرد و افزود: معنی دیپلماسی خارجی این است که در روابط با سایر کشورها حداکثر منافع ملی را دنبال کنیم؛ اولویت و محور همه این روابط باید بحث‌های اقتصادی و منافع کشور باشد.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت و خمام با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید نگاه ملی و فراملی داشته باشند و در روابط با سایر کشورها نقش‌آفرین باشند، ادامه داد: نمایندگان ملت می توانند برای دیپلماسی اقتصادی و تصویب قوانین بسیار موثر باشند.
وی با تاکید بر اینکه نمایندگان آینده مجلس شورای اسلامی باید کمک کنند تا ساختار بودجه‌بندی شکل درستی پیدا کند، افزود: یکی از گرفتاری های بزرگ اقتصادی کشور کسری بودجه است و این مهم موجب چاپ اسکناس بدون پشتوانه شده که معنای آن افزایش نقدینگی و تورم شدید، کاهش ارزش پول ملی و به تبع آن کاهش قدرت خرید و کوچک شدن سفره های مردم است.
مهمانپرست با اشاره به اهمیت انتخابات پیش‌رو و تاکید مکرر رهبر معظم انقلاب بر مشارکت حداکثری اظهار کرد: برای حفظ کشور و امنیت آن باید در انتخابات شرکت کرد، مشارکت در انتخابات ضامن امنیت و سرنوشت مردم بوده و حضور در این عرصه مهم برای عاشقان و دوستداران کشور تکلیف است.
وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه ما در کشور با جمعیت قابل توجهی از مردم روبه رو هستیم که به دلایل مختلف از شرایط اقتصادی و معیشتی خود رضایت ندارند، اضافه کرد: برخی از افراد احساس می‌کنند که شاید مشارکت در انتخابات تاثیری در زندگی آنان نداشته باشد به این دلیل از حضور در صحنه انتخاب قهر کرده‌اند.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت و خمام ادامه داد: افرادی هم که شاید به حق ناراحت و دلگیر بوده و شرایط سختی دارند باید به این مهم توجه کنند که قهر کردن و نیامدن پای صندوق رای، شرایط زندگی آنان را بهتر نمی‌کند بلکه شرایط را حتی بدتر خواهد کرد.
وی با اشاره به اهمیت حضور مردم برای تغییر وضعیت موجود اضافه کرد: مردم برای تغییر وضعیت، ایجاد تحول، برنامه‌های جدی برای اصلاح ساختارهای اقتصادی و اداری، تصویب قوانینی در ارتباط با ایجاد اشتغال جوانان، درآمد خانواده‌ها و حل مشکل کشاورزان، رونق شرکت‌های صنعتی، گردشگری و ساماندهی مسائلی اعم از محیط زیست، باید با انتخابی هوشمندانه وارد صحنه انتخابات شوند.
وی با بیان اینکه انتخاب افراد اصلح، کارآمد، متخصص و متعهد برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی اهمیت بسزایی دارد، اظهار کرد: متاسفانه افرادی دیگر هم به خاطر شرایط مالی در ازای مبلغی ممکن است رای‌شان را در اختیار برخی نامزدهای صاحب سرمایه های هنگفت بگذارند! این رفتارها باعث می‌شود که افرادی که کارآمدی لازم را ندارند امکان ورود به مجلس را پیدا کنند.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت و خمام خاطر نشان کرد: این موضوع‌ها و مشکلات در انتخابات می‌تواند در ناامیدکردن افراد صاحب نظر، فرهیخته و سالم و دلسوز کشور و علاقه مند به تحول در جامعه به ویژه در گیلان؛ موثر باشند.
وی با اشاره به پیشینه تاریخی گیلان و فرهنگ بالای مردم این استان به ویژه مردم رشت و حضور آنان در صحنه‌های مختلف در حمایت از انقلاب و نظام اظهار کرد: مردم شهرستان رشت و خمام از نظر فرهنگ و دانش از سطح بالایی برخوردارند؛ اگر احساس کنند که یک جریان با تشکیلات و پول‌های هنگفت برای کسب آرا می‌کوشد، از نتایج انتخابات احساس نامیدی کرده و در این صورت مشارکت نمی‌کنند.
زمینه رفتار ناپسند در انتخابات را باید از بین برد
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت و خمام با بیان اینکه باید زمینه رفتار و تبلیغات ناپسند در انتخابات را از بین برد، اضافه کرد: نهادهای قانونی باید با مراقبت شدید اجازه انجام تبلیغات ناهنجار و رفتارهای ناپسند را در انتخابات ندهند.
وی با تاکید بر ضرورت ایجاد فضای جدید در انتخابات اظهار کرد: بزرگترین وظیفه، ایجاد امید در مردم است آن گونه که با انتخاب نمایندگانی کارآمد و متخصص می‌توانند تغییرات بزرگی در جهت اصلاح جامعه و رفاه بیشتر ایجاد کنند.
مهمانپرست، درباره ورود خود به عرصه انتخابات با بیان اینکه از فضای مجازی و رسانه‌ها برای ارائه برنامه‌های خود استفاده می‌کند، اظهار کرد: تمام طرح‌ها و برنامه‌های موثر در ارتباط با تغییر وضعیت استان گیلان و رشت به صورت تخصصی همراه با راهکارها و بیان دلایل بروز مشکلات را از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها به اطلاع مردم می‌رسانم.
نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه رشت و خمام با تشریح برنامه‌های خود در صورت ورود به مجلس گفت: با ورود به مجلس شورای اسلامی سه وظیفه مهم شامل رفع قوانین زائد و برداشتن موانع از سر راه فعالان اقتصادی، ارتقای جایگاه دیپلماسی پارلمانی و دیپلماسی اقتصادی را دنبال خواهم کرد.
وی با اشاره به برنامه جدی در حوزه اصلاح ساختارهای اقتصادی و اداری کشور، تحول بزرگ در این بخش و هدایت کشور به سمت کاهش هزینه‌ها، افزایش درآمدها و رفاه بهتر مردم با تصویب قوانین خاطر نشان کرد: این برنامه‌ها از قبل آماده شده و با دست اندرکاران، کارشناسان و متخصصان نیز صحبت کرده‌ایم، این کار شدنی است و با یک تیم تخصصی قابل پیگیری و اجرا می باشد.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت و خمام خاطرنشان کرد: تمام تلاشم را برای استفاده از ظرفیت‌های متعدد مجلس برای دیپلماسی پارلمانی به کار خواهم گرفت.
وی دیپلماسی اقتصادی را از دیگر برنامه‌های خود بعد از ورود به مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و افزود: در روابط با کشورها به دیپلماسی اقتصادی نیاز داریم تا طرح‌ها و قوانینی در راستای این رویکرد برای کمک به مقامات اجرایی تصویب شود حوزه ای که نیازمند کاری قوی تر و منسجم تر است.
او با بیان اینکه بعد از ورود به مجلس در جایگاههای مختلف اعم از هیات رییسه، کمیسیون سیاست خارجی یا کمیسیون های اقتصادی می توان فعال بود ، اظهار کرد: ما در این حوزه‌ها به افراد متخصص و باتجربه نیاز داریم تا در کمیسیون‌های مختلف طرح‌های بزرگ و اساسی ارایه دهند.
مهمانپرست خاطر نشان کرد: در مجلس کنونی ضعف زیادی در حوزه‌های یاد شده وجود دارد بنابراین انتخاب افراد بدون تخصص‌های لازم در مجلس موجب سرگردانی آنان برای ورود به کمسیون‌های مختلف و حتی اظهار نظر می‌شود.
ضرورت بهره‌گیری از تجارب سایر کشورها برای رفع مشکلات کشاورزی گیلان
وی با تشریح برنامه‌های خود برای رفع معضلات ویژه گیلان و حوزه انتخابیه رشت و خمام به مباحث مطرح در زمینه وضعیت برنج و چای اشاره کرد و افزود: برای رفع این مشکل باید از تجربه سایر کشورها استفاده شود؛ کشورهای دارای مشکل در این زمینه، خرید تضمینی کالا را طوری تعریف کرده‌اند که برای کشاورز علاوه بر هزینه های تمام شده صرفه اقتصادی داشته باشد.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت و خمام با بیان اینکه راه حل دوم در رفع مشکلات حوزه کشاورزی، کشت فراسرزمینی است، خاطر نشان کرد: دیپلماسی اقتصادی در بخش کشاورزی راهکاری درست و به تناسب شرایط کشور ما ضروری است.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات محیط زیست گیلان اعم از پسماند سراوان و آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود اظهار کرد: برای موضوع مشکل پسماند شرکت‌های خارجی مختلفی فعالیت دارند که اگر تسهیلات لازم برای ورود این شرکت ‌ها فراهم شود؛ این مشکل بزرگ حل شدنی است.
مهمانپرست آغاز اجرای طرح “تفکیک زباله از مبدا” با شیوه های نوین روز از استان گیلان را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد و افزود: در اجرای این طرح می توان با نصب دستگاهی در زیر سینک ظرفشویی آشپزخانه منازل ، زباله‌های تر را تبدیل به پودر کرده و با آب وارد سیستم فاضلاب کرده و فقط زباله خشک باقی می‌ماند.
وی با بیان اینکه برای محیط زیست و رودخانه‌های زرجوب و گوهررود نیز برنامه دارد، اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی باید به جایگاه واقعی خود برسد و در این رابطه باید از همه ظرفیت‌ها برای تجارت بین‌الملل استفاده شود.
وی با اشاره به برنامه‌های خود برای شرکت‌های صنعتی و گردشگری با تاکید بر ضرورت فراهم کردن بسترهای گردشگری خاطر نشان کرد: اماکن اقامتی مناسب و به تعداد مورد نیاز در گیلان وجود ندارد این مهم با کمک سرمایه‌گذاران خارجی قابل حل است، بسیاری آمادگی سرمایه‌گذاری در این حوزه را دارند که باید از این امکان استفاده شود.
قدرت ملت بالاتر از قدرت مافیاست
مهمانپرست در بخش دیگری از سخنانش در ارتباط با رقابتی بودن این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در رقابت های این دوره، نمایندگانی از تشکل‌ها و جریانات سیاسی مختلف حضور دارند؛ اما مشکل آن است که مردم امروز به این جناح‌های سیاسی باور ندارند.
وی ضمن دعوت از قشرهای مختلف اعم از جوانان، بانوان، کشاورزان، صنعتگران و غیره برای مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفند و با تاکید بر نقش رسانه‌ها در شناساندن نامزدها و ترغیب مردم به مشارکت حداکثری خاطر نشان کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا با سابقه ای طولانی به عنوان رسانه رسمی و بسیار موثر، در این ارتباط می تواند نقش آفرین باشد.
نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه رشت و خمام با اشاره به قدرت مردم و نمایندگان آنان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: قدرت ملت از قدرت مافیا بالاتر است ضمن اینکه وظیفه برخورد با مافیا از وظایف دولت است؛ نمایندگان مجلس باید وکلای مردم باشند، بنابراین قدرت ملت خیلی بالاتر از مافیا است.

منبع: ایرنا گیلان

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.