کد خبر : 24354
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

فرمانده انتظامی استان گیلان:

کشف بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در بازرسی

کشف بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در بازرسی
۲۹ میلیارد ریال کالای احتکاری در گیلان کشف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:
سردار عزیزالله ملکی با اشاره به اینکه احتکار کالا ضمن لطمه زدن به سیستم تولید و توزیع، فشار اقتصادی به مردم وارد می‌کند،گفت: مبارزه با احتکار و قاچاق کالا از اولویت‌های اصلی مجموعه انتظامی است و پلیس با قاطعیت با هرگونه قانون‌‎شکنی و اخلال در بازار برخورد قانونی خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی اجرای طرح چهار روزه مبارزه با محتکران در گیلان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت، افزود: در این راستا با اقدامات پلیسی صورت گرفته، ۶۳۲ حلقه انواع لاستیک، ۸۹ تن و ۶۰۰ کیلوگرم گچ و سیمان و ۵۹ هزار و ۷۶۰ عدد تخم مرغ احتکاری کشف شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان از معرفی پنج متهم در این راستا برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و بیان کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را ۲۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

بنا به گزارش دیگری از این پایگاه خبری، رئیس پلیس امنیت اقتصادی گیلان از کشف ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در بازرسی از چهار دستگاه خودرو شوتی در شهرستان رودبار خبر داد.

سرهنگ محمد خوش‌خلقت گفت: پلیس در راستای برخورد با خودروهای شوتی با رصد فنی چهار دستگاه خودرو شوتی سمند،نیسان، پاترول و مزدا حامل کالای قاچاق را حین تردد در محور شمال به جنوب رودبار شناسایی و با همکاری ماموران انتظامی این شهرستان، آن‌ها را متوقف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گیلان از کشف ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت، ۲ هزار و ۳۸۵ عدد انواع قرص و ۱۰۸ کیلوگرم پودر نیروزا،۸۴۰ قوطی نوشابه انرژی‌زا، ۴۱۶ جفت کتانی، ۱۹۸بسته قرص ماشین ظرفشویی و ۴۵۰ بطری فوم شستشوی صورت قاچاق در بازرسی از خودروهای مورد نظر خبر داد.

سرهنگ خوش خلقت با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، بیان کرد: در این خصوص پنج نفر در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.