کد خبر : 10794
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶

منطقه آزاد انزلی بدنبال تحقق بسته‌های سرمایه گذاری قبلی خواهد بود

منطقه آزاد انزلی بدنبال تحقق بسته‌های سرمایه گذاری قبلی خواهد بود
۱۰ درصد از بسته‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی محقق شد

به گزارش پویشگران گیل:
اکبر نیازی گفت: نمایشگاه‌های ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری رویدادی برای شناساندن فرصت های موجود مناطق آزاد است و منطقه آزاد انزلی در این نمایشگاه موفق به انعقاد چهار تفاهمنامه شد که مذاکرات اولیه انجام شده و امیدواریم با سرمایه گذاران به تفاهم نهایی برای انعقاد قرارد داد دست یابیم.
وی تصریح کرد: در زمستان ۱۴۰۱ و بهار ۱۴۰۲ در مجموع ۱۰۰ بسته سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی پیش بینی و مجوزهایی بصورت بی‌نام صادر شد تا در اختیار عموم علاقمندان سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این منطقه قرار گیرد.
وی عنوان کرد: برای تابستان امسال بسته جدیدی طراحی نخواهد کرد و منطقه آزاد انزلی بدنبال تحقق بسته‌های سرمایه گذاری قبلی خواهد بود.
نیازی پیش بینی کرد: با برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست پتانسیل های موجود در مناطق آزاد به سرمایه گذاران شناسانده شود و پس از رسیدن به شناخت مورد نظر، فرصت های سرمایه گذاری بیشتری در اختیار متقاضیان برای کمک به اقتصاد مقاومتی کشور قرار بگیرد.
وی هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه‌ها را آشنایی بیشتر سرمایه گذاران با مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی عنوان کرد و افزود: فرصت‌های موجود اعم از معافیت‌های مالیاتی و پیشنهادات ویژه به سرمایه گذاران مناطق شناسانده می شود تا شاهد رونق اقتصادی این منطقه و سایر مناطق آزاد کشور باشیم.
سرپرست منطقه آزاد انزلی اضافه کرد: امسال برای برگزاری ۱۴ نمایشگاه ملی و بین‌المللی برنامه‌ریزی شده که از این تعداد ۲ نمایشگاه برگزار شده و نمایشگاه بعدی در کشور ارمنستان خواهد بود.
منطقه آزاد انزلی هم در برگزاری نمایشگاه مشترک ایران و روسیه همکاری می‌کند و دیگر مناطق آزاد با محوریت انزلی در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.
سازمان منطقه آزاد انزلی دارای ۱۴۹ واحد تولیدی با میزان اشتغالزایی مستقیم برای حدود چهار هزار نفر در ۲ شهرک صنعتی خارج از این محدوده است و هم‌اکنون مراحل احداث سومین شهرک صنعتی منطقه در پسکرانه مجتمع بندری کاسپین با مساحت ۵۰ هکتار در دست انجام است که علاوه بر افزایش ۲ برابری وسعت صنعتی منطقه، ضریب اشتغالزایی و واحدهای تولیدی را به چند برابر افزیش می‌دهد. منطقه آزاد تجاری، صنعتی انزلی، تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه خزر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.