کد خبر : 6487
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۲۸

رقابت ۲۰۰ کشتی‌گیر در مسابقات بین‌المللی جام شاهد گیلان

رقابت ۲۰۰ کشتی‌گیر در مسابقات بین‌المللی جام شاهد گیلان
۵۰ کشتی‌گیر نیز از کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در رقابتهای بین‌المللی جام شاهد در رشت حضور خواهند یافت که کشور جمهوری آذربایجان با ۲ تیم و ارمنستان نیز با تیمی کامل در این مسابقات حضور می‌یابند.

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس هیات کشتی استان گیلان گفت: در رقابتهای کشتی بین‌المللی جام شاهد گیلان ۲۰۰ کشتی‌گیر داخلی و خارجی با هم رقابت می‌کنند.
امیر رضی زاده روز چهارشنبه در نشست خبری پانزدهمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی بین‌المللی جام شاهد در رشت اظهار داشت: از ۲۰۰ کشتی گیر حاضر در این دوره از مسابقات، ۱۵۰ کشتی‌گیر از ایران حضور خواهند یافت که از این تعداد، ۳۰ کشتی‌گیر از استان گیلان است.
وی افزود: همچنین ۵۰ کشتی‌گیر نیز از کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در رقابتهای بین‌المللی جام شاهد در رشت حضور خواهند یافت که کشور جمهوری آذربایجان با ۲ تیم و ارمنستان نیز با تیمی کامل در این مسابقات حضور می‌یابند.
مشاور اقتصادی فدراسیون جهانی کشتی ادامه داد: پیش از این ، از سوی فدراسیون کشتی، نفرات کمتری از ایران برای حضور در رقابتهای بین‌المللی جام شاهد در رشت دعوت شده بودند اما با درخواست استان‌ها و همچنین موافقت فدراسیون، این سهمیه افزایش و به ۱۵۰ کشتی‌گیر رسید.
رئیس هیات کشتی گیلان بیان کرد: همچنین قرار بود علاوه بر کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان، کشورهای ترکیه،گرجستان و عراق نیز در این دوره از مسابقات حضور یابند که شرایط حضور این کشورها فراهم نشد وگرنه ما ظرفیت و پتانسیل میزبانی از کشتی گیران این کشورها را نیز داشتیم.
رضی‌زاده خاطرنشان کرد:یکی از مزایای میزبانی رقابت‌های کشتی بین المللی جام شاهد در گیلان،ارتقای سطح کیفی کشتی این استان در رده سنی جوانان و در رشته فرنگی است و با توجه به اینکه گیلان در این رده سنی از کشتی‌گیران خوبی برخوردار است، میزبانی این دوره از رقابت‌ها را درخواست کردیم.
پانزدهمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی جام شاهد از روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در ۱۰ وزن و به مدت ۲ روز در مجموعه ورزشی ۶ هزار نفره شهدای رشت برگزار می‌شود که در روز اول این رقابت‌ها، کشتی‌گیران اوزان ۵۵ ، ۶۳ ، ۷۲ ، ۸۲ و ۹۷ کیلوگرم با هم رقابت می‌کنند.
همچنین روز جمعه ۲۳ اردیبهشت ماه و در روز پایانی این مسابقات، کشتی‌گیران اوزان ۶۰ ، ۶۷ ، ۷۷ ، ۸۷ و ۱۳۰ کیلوگرم رو در روی هم قرار خواهند گرفت تا نفرات برتر این اوزان نیز مشخص شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.