کد خبر : 24061
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۳۶

استاندار در نشست با فعالان اقتصادی حوزه های صنعتی، معدنی و تجاری گیلان:

دولت سیزدهم نگاه راهبردی،کاربردی و عملیاتی به تولید دارد

دولت سیزدهم نگاه راهبردی،کاربردی و عملیاتی به تولید دارد
عباسی: در بخش تولید نگاه دولت راهبردی، کاربردی و عملیاتی است نه شعاری؛ تولید به لحاظ اشتغالزا بودن باید در اولویت توزیع منابع در ابعاد مختلف باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

اسدالله عباسی در نشست هم اندیشی با مدیران صنعتی،معدنی و تجاری، فعالان اقتصادی و مدیران شورای هم خانواده گیلان با هدف بررسی چالش‌های ارزی و مواد اولیه با حضور محمدمجید فولادگر معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت،معدن و تجارت،اضافه کرد:هم اکنون در کشور ما تجارت و صادرات غیرنفتی از درآمد نفتی پیشی گرفته است و فعالان عرصه تولید با وجود ضعف‌های این بخش دلگرم به تولید هستند.
وی ادامه با بیان اینکه ۲۱ و نیم درصد از بین ۱۴ طرح برگزیده جشنواره بین‌المللی خوارزمی از گیلان است،گفت: این استان امروزه در بخش صنعت پیشرفت‌های چشمگیری داشته و بسیاری از اولین‌ها مانند نخستین تولید کننده صفحه کلاچ، اولین تولید کننده جعبه فرمان برقی،اولین کارخانه نانو داروی ضد سرطان،بزرگترین تولید کننده مفتول‌های مسی،قطب صنایع سلولزی،بزرگترین تولید کننده کمک فنرهای انواع خودروهای کشور هستیم.
وی تصریح کرد: برای توسعه شهرک‌های صنعتی و استانداردسازی آنها در استان گام های مهمی برداشته شده است و در بخش تامین سرمایه در گردش، مالیات بر ارزش افزوده نیز ضرورت‌هایی وجود دارد که به عنوان دولت در چارچوب قانون این مقررات را انجام خواهیم داد.
استاندار گیلان اظهار کرد: خط تولید یک لحظه نیز نباید متوقف شود توجه به کارگران،کارفرمایان و نگاه عادلانه به آنها وظیفه مسئولان است.
به گفته وی، بیش از ۴۵ درصد اقتصاد کشور در بخش صنعت معدن و تجارت است و در بخش معدن این استان هزار و ۷۰۰ نفر، در اصناف ۱۳۸ هزار پروانه کسب و ۳۲۹ هزار نفر اشتغال وجود دارد و ۷۴ هزار و ۹۰۰ نفر نیز در بخش صنعت فعالیت می‌کنند.
عباسی ادامه داد:در خصوص اعتبارات تبصره ۱۸ و تسهیلات تکلیفی نیز پیش‌بینی‌های خوبی در حال انجام است و متناسب با درخواست‌ها و نیازها، زیرساخت‌های لازم فراهم شده است.
وی افزود: اولویت راهبردی استان گیلان در تولید به لحاظ موقعیت جغرافیایی،منابع طبیعی و ظرفیت اقتصادی، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و اولویت بخشی به تولیدات دانش بنیان است.
استاندار گیلان با تاکید بر لزوم همکاری بیشتر بانک‌ها با تولید بیان کرد:همراهی و تعامل بانک‌ها با تولید به رونق اقتصادی و اشتغال می‌انجامد.
عباسی با تاکید بر سرعت بخشی به حل مشکلات تولید اضافه کرد:در خصوص حل مشکلات تولید و فعالین اقتصادی و تولیدی نباید لحظه‌ای سهل انگاری و کوتاهی صورت گیرد.

 

منبع: روابط عمومی استانداری گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.