کد خبر : 722
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲

استاندارگیلان: دستگاه‌ها به تکلیف قانونی در مولدسازی عمل کنند

استاندارگیلان: دستگاه‌ها به تکلیف قانونی در مولدسازی عمل کنند

به گزارش پویشگران گیل: استاندار گیلان با بیان اینکه مولدسازی دارایی‌های مازاد یک تکلیف قانونی است، تاکید کرد: دستگاه‌های مختلف در استان باید به این مهم اهتمام جدی داشته و به وظایف خود در این بخش عمل کنند. اسدالله عباسی عصر روز شنبه در جلسه مولدسازی که با حضور رییس سازمان خصوصی سازی کشور در

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان با بیان اینکه مولدسازی دارایی‌های مازاد یک تکلیف قانونی است، تاکید کرد: دستگاه‌های مختلف در استان باید به این مهم اهتمام جدی داشته و به وظایف خود در این بخش عمل کنند.
اسدالله عباسی عصر روز شنبه در جلسه مولدسازی که با حضور رییس سازمان خصوصی سازی کشور در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: شناسایی دارایی‌های مازاد و مولدسازی اموال بر اساس تاکید مقام معظم رهبری و شورای هماهنگی قوای سه گانه، تکلیف قانونی است که باید بدان توجه شود.
وی خاطر نشان کرد: مولدسازی در استان نخست با کندی پیش می‌رفت اما با پیگیری های انجام شده کارنامه خوبی ارایه شد و باید در سال جاری جزو استان های پیشرو در انجام این تکلیف قانونی باشیم.
نماینده عالی دولت در گیلان افزود: اموال منقول و عیرمنقول مازاد بلااستفاده در استان باید به منظور افزایش تولید و بهره وری شناسایی شود از این رو همه دستگاه‌ها باید برای تسریع این مهم اهتمام جدی داشته باشند و دستگاه های بی توجه به موضوع مولدسازی مشخص شود.
وی با اشاره به برخی پروژه های مهم و محدودیت منابع برای آنها اظهار کرد: الزام دستگاه‌ها برای فروش اموال کاملا مشخص است که در راستای مولدسازی می‌توان از مبلغ به دست آمده برای اتمام پروژه ها استفاده کرد.
وی با تاکید بر اهمیت پروژه های اولویت دار در دست اجرا در گیلان از جمله راه آهن رشت کاسپین، آزاد راه قزوین رشت و بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی، سدهای پلرود و شفارود اضافه کرد: از مسیر مولدسازی می توان این پروژه ها را تکمیل کرد.
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن سی و چهارمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: امام راحل حقیقت زنده تاریخ بوده که به ما عزت، آیرو و هویت داد و ما را از بند اسارت طاغوت و طاغوتیان آزاد کرد.
مدیرکل اقتصاد و دارایی گیلان نیز در این جلسه با تشریح اقدامات مولدسازی از سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱ گفت: طی این مدت ۷۰ ملک مازاد در استان شناسایی شده است.
علیرضا نوروزی اظهار کرد: مجوز فروش ۵۰ ملک از وزارت اقتصاد و دارایی دریافت شدکه ۲۴ ملک طی سه سال گذشته به فروش رسید و مجوز فروش ۲۶ ملک نیز برای سال جاری دریافت شد.
وی افزود: مبلغ عایدی از فروش دارایی‌های مازاد گیلان در سال ۹۹ هفت میلیارد تومان، سال ۱۴۰۰ رقم ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و در سال گذشته ۷۱.۵ میلیارد تومان است.
مدیرکل اقتصاد و دارایی گیلان بیان کرد: برآورد اولیه برای فروش ۲۶ ملک یاد شده در سال جاری حدود ۱۸۰ میلیارد تومان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.