کد خبر : 23272
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران خبر داد:

بهره‌برداری از 3605 پروژه گازرسانی در دهه مبارک فجر

بهره‌برداری از 3605 پروژه گازرسانی در دهه مبارک فجر
مجید چگنی: استقبال از دهه فجر با بهره‌برداری از 3605 پروژه گازرسانی با اعتباری بالغ بر 23 هزار میلیارد تومان.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:
مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در آستانه دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: بهره‌برداری از این پروژه‌ها و توسعه گازرسانی به شهرها و به‌ویژه روستاها، نشان از آن دارد که شاخصه عدالت اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران که معرف رویکرد نظام در خدمت‌رسانی به مردم می‌باشد، به‌خوبی در حال اجراست.
وی ادامه داد: از این تعداد پروژه، بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی به 1056 روستا، 13 شهر و 2518 واحد صنعتی را شاهد هستیم که برای اجرای این پروژه‌ها، نزدیک به 80 هزار میلیارد ریال هزینه شده است.
معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان این که امسال در دهه فجر، علاوه بر افتتاح تعداد قابل توجهی از پروژه‌های گازرسانی شهری و روستایی، شاهد افتتاح تعدادی پروژه‌های زیرساختی نیز هستیم، تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل خطوط انتقال می‌شود که ازجمله این موارد، می‌توان به بهره‌برداری از خط انتقال گاز قم- محمدیه- پارچین، ایرانشهر- چابهار، جویم- بنارویه و نیز، چندین ایستگاه تقویت فشار با اعتباری بالغ بر 101 هزار میلیارد ریال اشاره کرد.
چگنی در ادامه، تصریح کرد: این در حالی است که عملیات اجرایی برخی دیگر از پروژه‌های توسعه‌ای و زیرساختی همانند چند ایستگاه‌ دیگر تقویت فشار، طرح توسعه ذخیره‌سازی نیز در این ایام مبارک با اعتباری بالغ بر 49 هزار میلیارد ریال آغاز می‌شود.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که آن‌چه پروژه‌های گازسانی را از دیگر پروژه‌ها متمایز می‌سازد، علاوه بر ایجاد رفاه و آسایش برای مردم به‌ویژه در استان‌های کم‌برخوردار و مناطق دورافتاده، تأمین کالاهای مصرفی این پروژه‌ها از طریق ساخت داخل است، گفت: این مهم، باعث توسعه صنایع وابسته شده و عملاً علاوه بر حمایت از تولید، شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان که در سراسر کشور، محصولات مورد نیاز صنعت گاز را تولید می‌کنند نیز، در پی خواهد داشت.
چگنی در پایان، خاطرنشان کرد: این نکته مهمی است؛ چراکه این صنایع در شرایط اقتصادی کنونی با تلاش خویش، عدم وابستگی به کالاهای خارجی را برای ما به ارمغان می‌آورند و در کنار توسعه گازرسانی، زمینه اشتغال‌زایی خوبی را نیز فراهم می‌کنند که این امر در نهایت، منجر به رشد تولید در بخش‌های مختلف صنعت می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.