کد خبر : 6556
تاریخ انتشار : جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۰۸

معاون استاندار گیلان از پلیس مصدوم سراوان عیادت کرد

معاون استاندار گیلان از پلیس مصدوم سراوان عیادت کرد
از حدود ۲۰ روز پیش مردم بخش سراوان رشت در اعتراض به انباشت غیراصولی زباله در ورودی سایت تخلیه زباله تحصن کرده و از ورود خودروهای حامل زباله به این مکان جلوگیری می‌کردند.

به گزارش پویشگران گیل:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با همراهی جانشین فرماندهی انتظامی گیلان و فرماندار رشت از پلیس مصدوم در درگیری سراوان رشت عیادت کرد.
حسین مصطفی پور عصر روز جمعه به نیابت از اسدالله عباسی استاندار گیلان به همراه سرهنگ حسین حسن‌پور جانشین فرماندهی انتظامی گیلان و حمیدرضا امام پناهی فرماندار رشت از پلیس مصدوم درگیر در سراوان عیادت کرد.
این مصدوم که با سنگ‌پرانی عده ای از ناحیه سر دچار آسیب شد روز گذشته در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و اکنون از آی سی یو به بخش منتقل شده است، وضعیت مصدوم رو به بهبودی گزارش شده و اقدامات پزشکی لازم نیز برای وی فراهم شده است.
از حدود ۲۰ روز پیش مردم بخش سراوان رشت در اعتراض به انباشت غیراصولی زباله در ورودی سایت تخلیه زباله تحصن کرده و از ورود خودروهای حامل زباله به این مکان جلوگیری می‌کردند.
با اتمام مهلت یاد شده به تجمع کنندگان برای بازگشایی مسیر حمل زباله‌ها به سراوان، کارکنان انتظامی برابر مصوبه شورای تامین استان در راستای ایجاد نظم و امنیت و همچنین برابر هماهنگی با مرجع قضائی در محل سایت زباله سراوان حضور پیدا کرده و نسبت به بازگشایی این مسیر اقدام کردند.
به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان، سنگ پرانی و درگیری فیزیکی عده ای سودجو منجر به مصدوم شدن پنج نفر از کارکنان انتظامی و بستری شدن یکی از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه شد.
پسماند سراوان سالهاست که بزرگترین و بارزترین چالش گیلان است چرا که محل دفع زباله که ۳۸ سال پیش آغاز به فعالیت کرد قرار بود به طور موقت میزبان پسماند شهرهای مرکزی استان باشد اما متاسفانه به تدریج به محلی دائمی برای پسماند گیلان تبدیل شد.
اهالی منطقه سراوان گیلان سالهاست از مشکلات فراوان زیست محیطی، بیماری های عفونی، بوی نامطبوع و همچنین هجوم انواع حشرات در این محل رنج می برند و در سال های ۹۵، ۹۶ و ۹۸ نیز در اعتراض به وضعیت نامناسب دفن زباله، راه عبور ماشین‌های حمل زباله را بستند اما هر بار با وعده های مسئولان وقت دست از اعتراض برداشتند.
به گفته مسئولان، از روز گذشته عملیات ساماندهی و بهسازی محل دفن زباله سراوان آغاز شده است و سید امیر حسین علوی شهردار رشت ضمن عذرخواهی از مردم گفت که با همکاری این مشکل را برطرف خواهیم کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.