کد خبر : 19114
تاریخ انتشار : شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳

رئیس شورای اسلامي شهر رشت:خانه ابریشمی به مدیریت شهری رشت واگذار شود

رئیس شورای اسلامي شهر رشت:خانه ابریشمی به مدیریت شهری رشت واگذار شود
کارگرنیا: خانه ابریشمی رشت یک جاذبه گردشگری تاریخی است.

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس شورای اسلامي شهر رشت با تاکید بر حفظ بناهای تاریخی در رشت گفت: خانه ابریشمی رشت با هدف تبدیل شدن به یک جاذبه تاریخی گردشگر پذیر به مجموعه مدیریت شهری رشت واگذار شود.
محمدحسین واثق کارگرنیا با اشاره به اینکه خانه ابریشمی رشت یک جاذبه گردشگری تاریخی است، اظهار کرد: این بنای تاریخی در میدان بسیج(صیقلان) واقع شده است و یکی از خانه‌های بر جا مانده از دوران قاجار است.
وی با بیان اینکه خانه ابریشمی به واسطه شرایط ظاهری و فیزیکی و قدمت بالا می تواند به یکی از دیدنی ترین نقاط گردشگری رشت تبدیل شود، افزود: در سطح رشت بناهای زیبای فراوانی از دوره‌های مختلف تاریخی وجود دارد که با احیا و بازسازی می توانند به یک مکان گردشگری به منظور جذب حداکثری و ماندگاری گردشگران در ایام مختلف سال به ویژه ایام نوروز و فصل تابستان تبدیل شود.
رئیس شورای اسلامي شهر رشت با تاکید به اینکه خانه ابریشمی رشت می‌تواند به منبع درآمد پایدار برای رشت تبدیل شود، تصریح کرد: در حال حاضر خانه ابریشمی تحت تملک دانشگاه گیلان است و امیدواریم بتوانیم با رایزنی‌ها و انعقاد تفاهم‌نامه در این باره گام‌های موثری برداریم.
کارگرنیا با اشاره به اینکه حوزه مدیریت شهری رشت اخیرا طی تعاملات سازنده با دیگر دستگاه‌ها ،گام‌های موثری با این محوریت برداشته است، بیان کرد: تالاب عینک رشت به عنوان یک جاذبه طبیعی گردشگری اخیرا و در دوران فعالیت شورای ششم ،طی مدت زمان مشخص به شهرداری رشت واگذار شد و حوزه مدیریت شهری نیز با عزمی راسخ و جهادی در حال آماده کردن شرایط مناسب به منظور اجرای پروژه های گردشگری و تجاری در آن است و امیدواریم با همین سرعت عمل هر چه زودتر شاهد بهره برداری از این پروژه ها باشیم.
وی با تاکید به اینکه حوزه گردشگری می تواند در تامین معیشت ،رونق اقتصادی شهر بسیار تاثیرگذار باشد افزود: این واقعیت که بسیاری از کشورهای دنیا از حوزه گردشگری به عنوان اصلی ترین حوزه درآمدی شان بهره می‌برند واقعیتی غیرقابل انکار است و یقینا با افزایش تعاملات ما بین دستگاه‌ها می‌توانیم این مهم را برای رشت نیز رقم بزنیم.
رئیس شورای اسلامي شهر رشت به ساختمان میرزا خلیل رفیع که توسط نخستین شهردار این شهر احداث شد، اشاره کرد و گفت: این یک بنای تاریخی ارزشمند محسوب می‌شود که در گذشته توسط شهرداری تملک شد و طی تمهیدات انجام شده در حال حاضر نیز مشغول احیاء و بازسازی آن هستیم تا ان شاا در آینده ای نزدیک به عنوان موزه مشروطه افتتاح و مورد بازدید عموم شهروندان و گردشگران قرار بگیرد.

منبع: روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.