کد خبر : 21829
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۸:۴۹

مدیرکل صمت گیلان:

صنایع الکترونیک،بخش لاینفک هوشمند‌سازی ماشین‌آلات دانش بنیان است

صنایع الکترونیک،بخش لاینفک هوشمند‌سازی ماشین‌آلات دانش بنیان است
دکتر پورحیدری:هفت واحد صنعتی استان در زمینه تولید لامپ‌های LED و SMD فعالیت دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران گیل:

تیمور پورحیدری طی بازدید از یک شرکت تولید کننده لامپ‌های LED/ SMD و مانیتور خودرو در شهر صنعتی رشت گفت: تعداد ۷ واحد فعال با اشتغال ۳ هزار نفری در حوزه الکترونیک و لامپ‌های کم مصرف ۲ واحد در منطقه آزاد و ۵ واحد در شهر صنعتی رشت مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه از سرمایه‌گذاری در این صنعت سبز که متناسب با اقلیم گیلان است، استقبال می‌کنیم افزود: در این کارخانه بیش از ۱۳۰ نفر مشغول به فعالیت می‌باشند که بیش از ۸۵ درصد شاغلین آن را فارغ التحصیلان رشته‌های مهندسی برق قدرت، الکترونیک و مهندسی کامپیوتر در پایه کارشناسی و کارشناسی ارشد تشکیل می دهند.

 پورحیدری افزود: صنعت الکترونیک دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که یکی از مهم‌ترین صنایع در جهان محسوب می شود که مهمترین ویژگی های صنایع الکترونیک را می توان به مصرف انرژی پایین ،ارزش افزوده بسیار بالا در مقایسه با سایر صنایع و حجم بالا از تولید ناخالصی جهانی و تجارت جهانی دانست.

متولی بخش تولید و تجارت استان خاطرنشان کرد: توسعه صنایع الکترونیک، تخصص گرا و اشتغال تحصیل کرده‌ها را به دنبال دارد، صنایع برق و الکترونیک جز پرکاربرد در فرایند توسعه تکنولوژی هستند ،با توجه به اینکه آلایندگی در این صنعت به مراتب کمتر از سایر صنایع می باشد بسیار با اقلیم سبز گیلان متناسب خواهد بود.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان گیلان تصریح کرد: در آینده مسلما صنایع به دانش و تکنولوژی الکترونیک وابسته خواهند بود و قطعا صنایع الکترونیک، بخش لاینفک هوشمند سازی ماشین آلات دانش بنیان است.

 

 

منبع: روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.