کد خبر : 21329
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶

رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان گيلان؛

گيلان بيشترين اراضي شاليزاري کشور را دارد

گيلان بيشترين اراضي شاليزاري کشور را دارد
تکميل پروژه‌هاي آب و خاک گيلان با 700 ميليارد تومان اعتبار سازمان برنامه و بودجه.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران گیل:

رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان گيلان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با حضور داوود منظور، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه و اسدالله عباسي، استاندار در سالن الغدیر استانداری گیلان گفت: سرزمين گيلان سرزمين گيل‌مردان و گيل‌زناني است که با دستان مهربان شاليزارها را همچون فرشي سبزرنگ مي‌گسترانند و در باغ‌هاي چاي دوشادوش هم براي اقتصاد خانواده و امنيت غذايي کشور تلاش مي‌کنند و ۵۰ درصد اقتصاد اين استان بر کشاورزی و 30 درصد اشتغال هم در حوزه کشاورزي استوار است.
صالح محمدي افزود: محصولات ارزشمندی مانند برنج، چای، زیتون، کيوي، گل گاوزبان و فندق و در حوزه آبزی‌پروری ماهیان خاویاری و ماهيان گرمابي نشان از پتانسيل بالاي اين استان در حوزه کشاورزي دارد.
وي با اشاره به تخصيص اعتبار 1360 ميليارد توماني در حوزه آب و خاک سازمان جهاد کشاورزي استان گيلان گفت: تامين 700 ميليارد تومان از اين اعتبار بر عهده سازمان برنامه و بودجه کشور است و انتظار داريم تامين باقيمانده تعهدات سازمان برنامه و بودجه انجام شود تا براي اجراي پروژه‌هاي آب و خاک، تعمير و بهسازي آب‌بندان‌ها به عنوان يک پهنه آبي براي تامين آب شاليزارها صرف شود.
محمدي افزود: با توجه به اينکه استان گيلان بيشترين اراضي شاليزاري کشور را دارا مي‌باشد در بخش تسطيح و يکپارچه‌سازي اراضي شاليزاري به منظور مديريت بهينه آب و همچنين ورود مکانيزاسيون نياز است که اعتبارات لازم در اين حوزه تامين شود.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان گيلان با اشاره به تصويب 19 ميليارد تومان اعتبار در دور اول سفر رئيس جمهور به استان گيلان گفت: تکميل اعتبار پروژه‌هايي مانند ايستگاه تحقيقات ملي کيوي و فندق و پست قرنطينه آستارا علاوه بر اثرات مثبت بر کشاورزي منطقه به بهبود صادرات کمک خواهد کرد و خروج 84 درصد محصولات کشاورزي به سمت اورآسيا از طريق پست قرنطينه نباتي آستارا مويد اين موضوع است.
محمدي به کاهش ضايعات برنج اشاره کرد و افزود: در بخش برنج، چاي و نوغانداري کشاورزان گيلاني منتظر نگاه ويژه مسئولان کشور هستند.
وي همچنين در پايان خواستار تامين اعتبار ويژه براي حفظ و صيانت از جنگل‌هاي هيرکاني استان گيلان شد.

 

منبع:روابط عمومي سازمان جهاد کشاورزي استان گيلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.