کد خبر : 20489
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۶:۰۳

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان؛

هزینه مرمت و بازسازی هتل ایران در فاز اول ۵ میلیارد تومان است

هزینه مرمت و بازسازی هتل ایران در فاز اول ۵ میلیارد تومان است
جهانی:بنای هتل ایران انزلی دارای استحکام بخشی بسیار خوبی بر خوردار بوده است و هیچ مشکلی در تاسیسات نبوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

ولی جهانی با اشاره به حادثه آتش‌سوزی هتل ایران انزلی گفت: در شامگاه روز پنج شنبه، ۲۳ آذرماه راس ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه هتل ایران انزلی دچار حریق شد که بلافاصله رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان انزلی در محل حادثه حضور یافت. روز جمعه معاون میراث فرهنگی به اتفاق رئیس یگان حفاظت اداره کل در محل حضور داشتند و کلیه جوانب مورد بررسی کارشناسان قرار گرفت. بخشی از سقف ضلع جنوبی و طبقه سوم بنا دچار آسیب شد که نیازمند مرمت اضطراری بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با بیان اینکه ساختمان هتل ایران شهر بندرانزلی متعلق به دوره پهلوی اول بوده و در محدوده بافت تاریخی شهر انزلی قرار دارد، افزود:بررسی‌های اولیه، شواهد و قرائن حکایت از آن دارد بنای هتل ایران انزلی دارای استحکام بخشی بسیار خوبی برخوردار بوده است و هیچ مشکلی در تاسیسات این مجموعه در طی بررسی‌های قبلی مشاهده نشده بود با توجه به اینکه این بنا در شامگاه روز پنج‌شنبه دچار حریق شده جای بحث و نیازمند بررسی‌های کارشناسان دارد. کلیه مواردی که در خصوص آتش‌سوزی این بنا مطرح بوده در دست بررسی و پیگیری است و نتیجه آن متعاقبا به عموم مردم اطلاع رسانی خواهد شد.
وی با اشاره به سوختن کامل سقف و خسارت‌های جانبی، هزینه فاز اول مرمت و بازسازی هتل ایران انزلی را پنج میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: مالک و بهره برداران هتل موظف به مرمت و ساماندهی این بنای تاریخی خواهند بود و در صورت تمایل به واگذاری نیز سرمایه‌گذاران مختلف برای اجاره و تملک ساختمان ابراز علاقه و آمادگی نموده‌اند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.