کد خبر : 20340
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹

استاندار گیلان در نشست با تجار و بازرگانان ایرانی فعال در آستراخان روسیه:

اقتصاد دریاپایه با مشارکت گیلان و آستراخان تقویت می‌شود

اقتصاد دریاپایه با مشارکت گیلان و آستراخان تقویت می‌شود
مشکلات ارزی تجار و فعالین اقتصادی گیلان و آستراخان برای تقویت روابط اقتصادی و تجاری، باید حل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:
استاندار گیلان در نشست با تجار و بازرگانان ایرانی فعال در آستراخان روسیه گفت: اقتصاد دریاپایه با مشارکت گیلان و آستراخان و همراهی سرمایه گذاران و فعالان عرصه تجارت بین‌الملل تقویت می شود.
اسدالله عباسی در ادامه سفر خود در صدر یک هیات اقتصادی به کشور روسیه، در حاشیه نشست صمیمانه با تجار و بازرگانان ایرانی مستقر و فعال در آستراخان اظهار کرد: دغدغه‌ها و چالش‌های تجار و بازرگانان ایرانی مستقر و فعال در آستراخان که در زمینه صادرات و واردات فعالیت می کنند مورد بررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به برقراری ارتباط مثبت و حسنه بین گیلان و آستراخان افزود: مشکلات تجار و بازرگانان به ویژه در بخش ارزی با کمک دو استانداری گیلان و آستراخان حل و فصل می‌شود.
استاندار گیلان با بیان اینکه تحقق اقتصاد دریامحور در اولویت قرار دارد، گفت: تقویت ارتباط تجاری و اقتصادی گیلان و آستراخان با محوریت اقتصاد دریا محور مورد تاکید است.
عباسی ادامه داد: جلسه با تجار و بازرگانان ایرانی فعال در آستراخان بسیار مثبت و اثربخش بود و در این جلسه به تقویت مناسبات تجاری تاکید شد.

*بررسی چالش های موجود در حوزه تجاری گیلان و آستراخان
قاسم رضائیان رییس اتاق بازرگانی گیلان نیز در این نشست با قدردانی از اهتمام استاندار گیلان برای پیگیری و ایجاد فضای مطلوب برای توسعه فعالیت‌ها تجارت بین‌الملل، اظهار کرد: سفر تیم اقتصادی گیلان سفر بسیار خوبی بوده و می‌تواند همراه با دستاوردهای بزرگ باشد.
وی  با اشاره به اهمیت ارتباط گیری تجار و بازرگانان گیلان و آستراخان افزود: نگاه تعاملی بین تجار و فعالین اقتصادی گیلان و آستراخان منجر به گشایش‌های راهبردی حوزه اقتصاد می شود.
وی با بیان اینکه نتایج سفر هیات اقتصادی گیلان به روسیه تا ماه های آینده مشخص می شود، افزود: سفر به روسیه و برقراری تبادلات همکاری بین استان‌ها و جمهوری‌ها روسیه با گیلان نتایج مثبت به ویژه در زمینه اقتصادی خواهد داشت.
در ادامه این نشست شماری از تجار و بازرگانان فعال در آستراخان روسیه ضمن ابراز خرسندی از حضور میدانی نماینده عالی دولت در گیلان در روسیه و مشاهده نزدیک مباحث جاری در این کشور در راستای توسعه تبادلات تجاری و اقتصادی؛ به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
یکی از تجار ایرانی فعال در آستراخان در این نشست گفت:مشکلات ارزی تجار و فعالین اقتصادی گیلان و آستراخان برای تقویت روابط اقتصادی و تجاری، باید حل شود.
وی با بیان اینکه بازاریابی و بازارشناسی محصولات در روسیه بسیار اهمیت دارد، افزود: مشکلات ارزی، رعایت استانداردها، قیمت گذاری گمرکی و عدم برقراری معاملات پایاپای بخشی از دغدغه های فعالین اقتصادی و تجار به شمار می رود.
یکی دیگر از فعالین اقتصادی ایرانی در آستراخان در این نشست با اشاره به مشکلات پرواز رشت _ آستراخان اظهار کرد: حل مشکلات و محدودیت های پروازی رشت _ آستراخان خبر خوبی برای تجار است.
وی با اشاره به اثرات مثبت سفر هیات اقتصادی گیلان به روسیه افزود: حرکت‌های این چنینی در مسیر شکوفایی اقتصادی و تجاری راهگشا است.
مهدی صفری یکی دیگر از فعالین تجاری گیلان در آستراخان اظهار کرد: سفر هیات اقتصادی گیلان به روسیه نتایج خوبی در هدفگذاری بازار در مسکو و آستراخان به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه زیرساخت صادرات زیتون و روغن زیتون فراهم شود، افزود: بازار روسیه هدف موثر و اقتصادی برای صادرات زیتون و فرآورده‌های زیتونی است.
استاندار گیلان در ادامه سفر در صدر یک هیات اقتصادی به روسیه، امروز آستراخان را به مقصد داغستان این کشور ترک کرد.

منبع:روابط عمومی استانداری گیلان

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.