کد خبر : 24932
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان:

تخصیص 1550 فقره تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی

تخصیص 1550 فقره تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی
دائمی: سهمیه بانک صادرات در اعطای تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی با کارمزد 5 درصد تا سقف 3.50 میلیون تومان از اعتبار سال 1402 به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25هزار نفر در استان گیلان 1550 فقره تسهیلات است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

مهندس حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان در امور شعب بانک صادرات استان گیلان با دکتر مرتضی حاتم مدیر شعب بانک صادرات استان گیلان دیدار نمود.
در این دیدار مهندس حامد دائمی با تشکر از همکاری مطلوب بانک صادرات استان درزمینهٔ پرداخت تسهیلات به روستائیان با اشاره به این موضوع که میانگین جمعیت متوسط روستا در گیلان همواره از متوسط کشور بالاتر بوده است،گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی، عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونتگاه‌های آسیب‌پذیر روستایی و همچنین بازسازی مناطق سانحه دیده پس از وقوع سانحه همواره در دستور کار خود قرار داده است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه، میانگین مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در سطح کشور ۵۳ درصد است گفت: این شاخص در استان ۵۹ درصد است که در این زمینه گیلان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.
وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در سال‌های گذشته با تلاش و همت کارکنان خود و البته با همکاری بانک صادرات توانسته تغییرات زیادی در چهره‌ی روستاها و مقاوم‌سازی مسکن روستایی ایجاد نماید که دیگر در حوادثی چون زلزله شاهد جان باختن هم‌وطنان و خسارت‌های سنگین در این مناطق نباشیم.
مدیرکل بنیاد مسکن استان یادآور شد:سهمیه بانک صادرات در اعطای تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی با کارمزد ۵ درصد تا سقف ۳٫۵۰ میلیون تومان از اعتبار سال ۱۴۰۲ به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵هزار نفر در استان گیلان ۱۵۵۰ فقره تسهیلات است.
مهندس دائمی به پرداخت تسهیلات در راستای تفاهم‌نامه احداث ۴۰ هزار واحد مسکن مددجویی اشاره کرد و گفت: تسهیلات پرداختی به متقاضیان در این تفاهم‌نامه در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن تا سقف ۳۵۰۰ میلیون ریال، پرداخت ۱۰۰۰ میلیون ریال بلاعوض، ۱۰ تن سیمان و ۲ تن میلگرد رایگان برای هر واحد مسکن روستایی است.
در ادامه مدیر امور شعب بانک صادرات گیلان گفت: خدمت به محرومان جامعه از اقدامات ماندگار این نهاد انقلابی است که امید را در دل محرومان زنده نگه می‌دارد.
حاتم گفت؛ بانک صادرات در همه مراحل از جمله اعطای تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی و احداث مسکن مددجویی در کنار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خواهد بود و آمادگی هرگونه همکاری با بنیاد مسکن را داریم. مدیر امور شعب بانک صادرات استان افزود: در حال حاضر، هیچ محدودیتی درزمینهٔ پرداخت تسهیلات روستایی برای نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی از سوی این بانک وجود ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.