کد خبر : 20080
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶

استاندار گیلان در دیدار با معاون وزیر راه روسیه:

توسعه اقتصاد دریا محور موجب افزایش تعاملات اقتصادی ایران و روسیه است

توسعه اقتصاد دریا محور موجب افزایش تعاملات اقتصادی ایران و روسیه است
استاندار گیلان:بسترهای تجاری در مرز بندری آستارا فراهم است و مشکلات و گره‌های نوبت دهی در گمرک نیز تا حدودی برطرف شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

اسدالله عباسی در دیدار با معاون وزیر راه روسیه گفت: دو دولت روسیه و ایران تمایل و تعامل سازنده‌ای برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با یکدیگر دارند.
وی با بیان اینکه در استان‌ها اختیارات استانداران در حد وزرا است، افزود: مساله حمل و نقل ریلی مهم‌ترین بخش در این حوزه است.
استاندار گیلان به افزایش ظرفیت‌ها در حوزه حمل و نقل دریایی و اهمیت توجه به آن بعنوان عنصری مهم در توسعه اقتصادی اشاره و تصریح کرد: بنادر دریایی روسیه برای حمل و نقل دریایی چندان فعال نیستد که با فعال سازی بنادر می‌توانیم اقدامات مؤثری در روابط تجاری داشته باشیم.
عباسی ادامه داد:در بندر آستراخان مشکل مرزی وجود داشته و امکان بارگیری کشتی‌ها فراهم نیست.
وی با اشاره به برخی مشکلات حمل و نقل زمینی افزود:بسترهای تجاری در مرز بندری آستارا فراهم است و مشکلات و گره‌های نوبت دهی در گمرک نیز تا حدودی برطرف شده است.
استاندار گیلان با بیان اینکه واسطه‌ها در امورات گمرکی حذف شده است،گفت: با هر گونه واسطه گری و حق العملی در امورات گمرک بندر مرزی آستارا برخورد جدی می‌شود.
عباسی با تاکید بر لزوم حل مساله نوبت‌دهی در گمرک آستارا اضافه کرد:نوبت‌دهی در گمرک آستارا به صورت هوشمند و الکترونیکی شده است.
وی با تاکید بر اولویت‌بندی ترخیص کالاها در گمرک افزود: کالاهای فاسدشدنی و مواد غذایی اولویت ترخیص دارد.
استاندار گیلان با اشاره به تخصیص سوخت یارانه‌ای به کامیون‌داران بیان کرد:برای جلوگیری از قاچاق سوخت محدودیت‌ها در سوخت‌گیری ایجاد می‌شود که می‌توان شیوه‌ها را تغییر داد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.