کد خبر : 13048
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۵۵

معصومه نیک کار

استاندار گیلان: همکاری جهت احداث بیمارستان جنرال پورسینا تکلیف همگانی است

استاندار گیلان: همکاری جهت احداث بیمارستان جنرال پورسینا تکلیف همگانی است
همان‌گونه که توجه به سلامت و پایداری آن برای دولت سیزدهم در مقابله با بیماری کرونا یک اصل و اولویت بوده، باید در گیلان توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی موردتوجه باشد.

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان بر ضرورت همکاری و مشارکت فعالانه مجموعه شورای شهر و شهرداری رشت در رابطه با احداث بیمارستان جایگزین پورسینا تأکید کرد و گفت: احداث بخش‌های تجاری ازجمله داروخانه، تجهیزات پزشکی و دیگر ملزومات مرتبط در جوار بیمارستان پورسینا الزامی و تکلیفی است تا ضمن رعایت اصول فنی، همکاری لازم با دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام شود.
اسدالله عباسی، استاندار گیلان در حاشیه نشستی که صبح امروز در سالن اجلاس موسسه نوین ابنیه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه، مجری احداث بیمارستان جایگزین پورسینا برگزار شد، با تأکید بر نگاه بلند در احداث بیمارستان جنرال و درخور مردم استان، اظهار کرد: بیمارستان پورسینا یک بیمارستان یک‌صد ساله با نیاز همان زمان ساخته‌شده و به ما ارث رسیده و باید با تصمیم صحیح ازجمله افزایش تخت، بیمارستانی متناسب با جمعیت آینده را احداث کرد.
نماینده عالی دولت در استان گیلان صیانت از سلامت مردم را اولویت دولت سیزدهم برشمرد و افزود: همان‌گونه که توجه به سلامت و پایداری آن برای دولت سیزدهم در مقابله با بیماری کرونا یک اصل و اولویت بوده، باید در گیلان توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی موردتوجه باشد.
وی با اشاره به دایر شدن خطوط پروازی از گیلان به روسیه و یا عراق، گفت: در کنار صیانت از سلامت مردم باید توجه و توسعه به توریسم سلامت نیز مورد توجه باشد.
استاندار گیلان عزم دانشگاه علوم پزشکی گیلان را در توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: همان‌گونه که برای پورسینا تلاش‌ها برای احداث بیمارستان از سر گرفته شده می‌طلبد عزم و همت لازم برای احداث بیمارستان رازی و شفا نیز سرعت بگیرد.
عباسی بر ضرورت همکاری و مشارکت فعالانه مجموعه شورای شهر و شهرداری رشت در رابطه با احداث بیمارستان جایگزین پورسینا تأکید کرد و یادآور شد: احداث بخش‌های تجاری ازجمله داروخانه، تجهیزات پزشکی و دیگر ملزومات مرتبط در جوار بیمارستان پورسینا الزامی و نیاز مردم است و این یک تکلیف است که مجموعه شورای شهر و شهرداری ضمن رعایت اصول فنی، همکاری لازم را با دانشگاه لزوم پزشکی گیلان را داشته باشد.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به عقب‌ماندگی‌ها در بخش درمان شهرستان رشت و لزوم مشارکت همگانی در توسعه زیرساخت‌ها، تصریح کرد: بیماران بستری در بیمارستان جایگزین پورسینا علاوه بر درمان، نیاز به پارکینگ و دیگر ملزومات دارند و تقاضای ما از شورای شهر و شهرداری رشت و حتی دستگاه‌های اجرایی حاشیه پورسینا، همکاری مضاعف است، به‌گونه‌ای که حتی اگر لازم باشد بخش‌های اداری خود را به‌جای دیگر منتقل کنند تا سلامت مردم و رفاه آن‌ها در اولویت باشد.
وی با تأکید بر اینکه فرایند احداث بیمارستان پورسینا نباید معطل گره‌های اداری غیرمنطقی باشد، اذعان داشت: شهرداری رشت نقش کلیدی در تسریع اجرای احداث بیمارستان جایگزین پورسینا دارد و ما علاوه بر شخصیت حقوقی، یک شخصیت حقیقی هم داریم و باید با انسجام و تعامل بیشتری به اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه نگاه کنیم.
گفتنی است؛ صبح امروز اسدالله عباسی، استاندار گیلان به همراه دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، سردار سید علی آقازاده – نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، عباس صابر، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان، سید امیرحسین علوی، شهردار و محمدحسین واثق کارگرنیا،رئیس شورای شهر رشت و همچنین جمعی از مسوولان استانی و شهر رشت و همچنین نمایندگان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه از محل احداث بیمارستان جایگزین پورسینا، بازدید کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.