کد خبر : 14744
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶

معصومه نیک‌کار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی: انجام ۵۸۶ میلیون دلار صادرات مجدد از منطقه آزاد انزلی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی: انجام ۵۸۶ میلیون دلار صادرات مجدد از منطقه آزاد انزلی
منطقه آزاد انزلی زمینه اشتغال حدود 100 درصد از بومی‌های منطقه خواهد شد.

به گزارش پویشگران گیل :
عیسی فرهادی در نشست با مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت و معاونین و روسای ادارات شهرستان‌های استان گیلان در منطقه آزاد انزلی گفت:امسال بالغ بر 9 میلیون گردشگر از منطقه آزاد انزلی بازدید کرده اند که این تعداد تا پایان سال به10 میلیون گردشگر خواهد رسید.
وی پیش‌بینی کرد:در سال 1404تعداد گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند به 20میلیون نفر با حداقل2روز ماندگاری در این منطقه برسد و اوقات فراغت این گردشگران هم با اقدامات فرهنگی ، ورزشی و تفریحی پر شود.
دعوت از یک سرمایه گذار ایتالیایی برای احداث پیشرفته ترین پارک بازی کودکان در این منطقه
وی ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و تفریحی را از برنامه های در دست اقدام این منطقه عنوان کرد و افزود:احداث پارک بازی کودکان با پیشرفته‌ترین امکانات در این منطقه در حال احداث است، زمین آن طراحی و از یک سرمایه گذار ایتالیایی برای سرمایه گذاری در این طرح دعوت شده است و اولین کسانی که باید از اجرای این طرح ها منتفع شوند ، مردم گیلان هستند.
فرهادی اضافه کرد:منطقه آزاد انزلی با 2هزار و250 هکتار وسعت تنها 500 هکتار را در اختیار دارد و تنها منطقه آزاد و تنها بندرکشور دارای سه اسکله بخش خصوصی است و هفته آینده آگهی مزایده برای 10 اسکله دیگر نیز اجرایی می‌کنیم.
افزایش بیش از 500 غرفه در منطقه آزاد انزلی طی سه ماه آینده
وی با بیان اینکه بالغ بر سه هزار غرفه در این منطقه فعال است و تا سه ماه آینده بیش از500 غرفه نیز بر تعداد موجود اضافه می‌شود، گفت: منطقه آزاد انزلی زمینه اشتغال حدود 100 درصد از بومی‌های منطقه خواهد شد.
اتصال خط راه آهن تا پنج ماه آتی به دریای خزر
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از اتصال خط راه آهن تا پنج ماه آتی به دریای خزر نیز خبر داد و اظهار کرد:این منطقه به 95 درصد تعهدات خود در حوزه راه آهن عمل کرده و به زودی ریل مخصوص اتصال ریل به دریا از روسیه به بندرکاسپین وارد و نصب می‌شود.
شبکه ریلی کشور بدون اتصال به بنادر گیلان ناقص است
فرهادی با اشاره به اینکه شبکه ریلی کشور بدون اتصال به بنادر گیلان ناقص است، خاطر نشان کرد: درصورت اتصال ریل به بندر کاسپین، زمینه برای ترانزیت سالانه 30 میلیون تن کالای روسیه به حوزه خلیج فارس فراهم می شود.
وی گفت:بدین منظوردر ایستگاه پیربازار رشت200 هکتار زمین بعنوان هاب کالای روسی در سطح خلیج فارس و شرق و غرب آسیا در نظر گرفته شده است و بخش اعظمی از این پروژه عملیاتی شده و بخشی هم ظرف ماههای آتی عملیاتی می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.