کد خبر : 19790
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان: احداث ۱۰۰ واحد مسکونی برای خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول گیلان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان: احداث ۱۰۰ واحد مسکونی برای خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول گیلان
دائمی: احداث و بهره برداری از 100 واحد مسکونی برای خانوارهای دارای حداقل 2 عضو معلول و بیشتر با همکاری حساب 100 امام (ره), بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:
مهندس حامد دائمی گفت:هم اکنون در قالب تفاهم‌نامه ای احداث ۱۱۳ واحد مسکونی برای خانوارهای دارای ۲ عضو معلول و بیشتر تحت پوشش سازمان بهزیستی درحال انجام است که از این تعداد ۱۰۰ واحد آن تکمیل و به بهره برداری رسیده است؛ برای احداث این واحدها ۲۵ هزار و ۶۳۵ میلیون ریال تسهیلات و سه هزار و ۳۸۹ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است.
وی گفت: برای تکمیل ۵۰ واحد مسکونی نیمه تمام خانواده‌های دارای عضو معلول نیز سه هزار و ۷۸۰ میلیون کمک‌ بلاعوض پرداخت شده است.
دائمی تقویت حساب ۱۰۰ حضرت امام را گامی مهم در راستای تامین مسکن محرومان دانست و افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همواره تقویت جایگاه حساب ۱۰۰ را بعنوان رکن اصلی در راس کارها و اهداف خود قرار داده و با جدیت موضوع را پیگیری کرده که در این راستا، تامین مسکن برای اقشار محروم و کم درآمد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان ادامه داد: طی ۲ سال اخیر در مجموع ۴۱ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض (نقدی و غیر نقدی) از سوی خیرین نیکوکار استان گیلان برای تامین مسکن خانواده‌های محروم و نیازمند واریز شده است؛ از محل کمک‌های بلاعوض حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) نیز مبلغ ۸۵ میلیارد و ۵۷ میلیون ریال به منظور کمک به احداث، خرید، تعمیر، تکمیل، تجهیز و رهن و اجاره، ۱۵۹ خانواده محروم شهری و روستایی پرداخت شده است.
دائمی تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طرح محرومیت زدایی و کمک به روستائیان محروم ساکن در واحدهای مسکونی فرسوده، غیرمقاوم و یا فاقد مسکن را با شناسایی اقشار کم درآمد روستایی و یا انعقاد تفاهمنامه با نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی،سازمان بسیج مستضعفان پس از بررسی شرایط متقاضیان در کمیته‌های مربوطه اجرایی کرده است.
وی اضافه کرد: در این راستا چهار هزار و ۶۳۷ خانوار شناسایی و در مجموع هزارو ۷۱۹ میلیارد و ۲۹۲ میلیون ریال و کمک‌های بلاعوض به مبلغ هزار و ۸۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال پرداخت شد، همچنین ۲ هزار و ۹۶۱ خانوار موفق به دریافت مصالح شامل ۵۶۰ تن میلگرد و چهار هزار و ۶۶۰ تن سیمان رایگان شدند.

 

منبع: روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.