کد خبر : 19387
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان بنادر و دریانوردی:مقررات حمل و نقل دریایی بر مبنای استانداردهای اینکوترمز

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان بنادر و دریانوردی:مقررات حمل و نقل دریایی بر مبنای استانداردهای اینکوترمز
hkchk \,v:اختلافات قراردادهای عمرانی و سرمایه گذاری بیشترین دعاوی را در سازمان بنادر و دریانوردی به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش پویشگران گیل:

محمدتقی انزان‌پور در اختتامیه نشست سه روزه هم اندیشی قضات استان‌های ساحلی شمالی کشور در راستای مسائل تخصصی دریایی و بندری با اشاره به نتایج  و اهداف این نشست، گفت: این نشست براساس تفاهم های صورت گرفته با اداره کل منابع انسانی و آموزش قوه قضائیه با هدف ایجاد زمینه‌های لازم برای تعامل بین دستگاه‌های اجرایی و قوه قضائیه برای شناخت بیشتر فعالیت تخصصی دستگاه‌ها توسط قضات جهت فراهم شدن زمینه هر چه بهتر حفظ حقوق بیت المال در دعاوی و پرونده‌های مطرح شده، برگزار شد.
وی با بیان اینکه بنادر شمالی و جنوبی به دلیل مباحث قضایی (در برخی موارد) متفاوت از هم تفکیک شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا اولین دوره در شمال کشور در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با معرفی وظایف و اختیارات سازمان بنادر و دریانوردی و قوانین موجد آن برگزار شد و هدف از آن آشنایی بیشتر شرکت کنندگان با وظایف و تکالیف ملی و بین‌المللی بود.
مدیرکل دفتر حقوقی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: فصل‌های دیگری نیز در مباحث مرتبط با ثبت، نقل و انتقال کشتی‌ها و ابطال ثبت کشتی در راستای قانون دریایی که یکی از قوانین مهم مورد عمل سازمان بنادر در مباحث دریا است، در این دوره ارائه گردید و مقررات مرتبط با حمل و نقل دریایی بر مبنای استانداردهای اینکوترمز و مباحث عملیاتی و قراردادهای سرمایه گذاری نیز در نشست دیگری مطرح شد.
وی نتایج این نشست را رضایت بخش دانست و گفت: امید داریم در سواحل جنوب کشور در بازه زمانی مشخصی این نشست تکرار شود تا تعاملات صورت گرفته که مبنای آن تفاهم بین سازمان بنادر و دریانوردی و قوه قضائیه بوده، اجرایی شود.
انزان پور در بخش دیگری، بیشترین تخلفات قضایی سواحل شمال کشور را در حوزه ساخت و ساز غیرمجاز اعلام کرد و ادامه داد: در حوزه غربی استان مازندارن به دلیل رونق گردشگری و گردشگر پذیر بودن این منطقه تخلفات بسیاری صورت گرفته لذا ساخت و ساز غیرمجاز در این منطقه از استان های گیلان، گلستان و شرق مازندران بیشتر است.
مدیرکل دفتر حقوقی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه کوتاه بودن فاصله کوه و دریا و کمبود اراضی، موجبات افزایش نرخ زمین در این منطقه و افزایش ساخت و ساز در سواحل آن را فراهم نموده است، اذعان داشت: اختلافات تفسیری زیادی در مورد تصرفات اشخاص از حیث داشتن اسناد مالکیت یا تصرفات مجاز و غیرمجاز در این منطقه بوجود آورده است که با دعاوی مطرح شده و همکاری خوبی که کمتر از یک دهه گذشته با قوه قضائیه صورت گرفته، در سال های گذشته سازه های غیر مجاز بسیاری با احکام قضایی قلع و قمع شده و بخش قابل توجهی از نوار ساحلی آن منطقه آزادسازی شده‌اند.
وی با بیان اینکه مباحث مرتبط با ساخت و سازهای غیر مجاز اغلب در سواحل در شمال کشور وجود دارد و پرونده های قضایی زیادی در این زمینه تشکل شده است, عنوان کرد: قوانین مرتبط با آن در این نشست جهت ایجاد بستر فکری مناسب به بحث و بررسی گذاشته شد تا با تبادل نظر، راهکارهای مناسب تری برای برخورد صحیح با این نوع از ساخت و سازها اتخاذ گردد.
انزان پور عمده مسائل قضایی که سازمان بنادر و دریانوردی با آن مواجه است را به چند دسته تقسیم و اظهار کرد:اختلافات قراردادهای عمرانی و سرمایه گذاری بیشترین دعاوی را در سازمان بنادر و دریانوردی به خود اختصاص می‌دهد که اگر این دعاوی به درستی مطرح و دفاع نشوند می‌تواند خسارت های سنگینی به سازمان و حقوق دولت وارد کند که خوشبختانه با زحمات و تلاش‌های صورت گرفته نتایج خوبی در این زمینه حاصل خواهد شد.
نشست هم اندیشی قضات استان های ساحلی شمالی کشور در راستای مسائل تخصصی دریایی و بندری با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان، مدیرکل حقوقی سازمان بنادر و دریانوردی، معاون منابع انسانی دادگستری گیلان، مدیرکل آموزش دادگستری استان، دادستان و رئیس دادگستری شهرستان بندرانزلی و جمعی دیگر از روسای دادگستری و قضات دیگر شهرستان‌های ساحلی شمالی استان‌های گیلان، مازندران و گلستان به مدت سه روز در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار شد.
اینکوترمز قواعد استاندارد بین‌المللی است که روابط بین خریدار و فروشنده (تعهدات طرفین، ریسک‌های معامله، نحوه تقسیم هزینه‌ها) را در معامله مشخص می کند.
منبع: روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.