کد خبر : 952
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان اعلام کرد: ۶۵ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان تاکنون نشاء شده‌اند

رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان اعلام کرد: ۶۵ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان تاکنون نشاء شده‌اند

به گزارش پویشگران گیل: رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۶۵ هزارهکتار از شالیزارهای گیلان معادل ۲۷ درصد تاکنون با استفاده از آب‌های سطحی نشاء شده‌اند. صالح محمدی گفت: تاکنون ۶۵ هزارهکتار از شالیزارهای گیلان معادل ۲۷ درصد با استفاده از آبهای سطحی نشاء شده است این درحالیست که پارسال در همین زمان ۷۳ هزار

به گزارش پویشگران گیل:
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۶۵ هزارهکتار از شالیزارهای گیلان معادل ۲۷ درصد تاکنون با استفاده از آب‌های سطحی نشاء شده‌اند. صالح محمدی گفت: تاکنون ۶۵ هزارهکتار از شالیزارهای گیلان معادل ۲۷ درصد با استفاده از آبهای سطحی نشاء شده است این درحالیست که پارسال در همین زمان ۷۳ هزار هکتار معادل ۳۱ درصد از شالیزارهای گیلان نشاء شده بود.
وی با اشاره به شرایط آب و هوایی استان از شالیکاران خواست همزمان با تقویم زراعی پیش بروند و شالیزارهایشان را سریعتر برای نشا آماده کنند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به شخم ۸۵ درصد شالیزارهای استان افزود: شالیکاران تاکنون برای شخم اول شالیزارها از نزولات آسمانی و آب‌های سطحی استفاده کردند و موفق شدند ۲۰۳هزارهکتار از شالیزارها را شخم و ۲۱۲ هزار هکتار را خزانه گیری کنند.
دکتر محمدی در پایان با اشاره به اهمیت مدیریت منابع آبی در شرایط بروز تنش که امسال نیز در زمره‌ی آن است، گفت:کشاورزان از آبهای سطحی برای آماده سازی شالیزارهایشان استفاده کنند.
گیلان ۲۳۸هزار هکتار شالیزار دارد و دومین تولید کننده برنج در ایران است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.