کد خبر : 18946
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان: قصه‌گویی امروز به‌عنوان یک ابزار تربیتی قلمداد می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان: قصه‌گویی امروز به‌عنوان یک ابزار تربیتی قلمداد می‌شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان، قصه‌گویی برای کودک را آغاز تعلیم و تربیت و بستری برای گرایش هرچه‌بیش‌تر کودکان به مطالعه و کتاب‌خوانی ارزیابی‌ نمود.

به گزارش پویشگران گیل:

محمدحسین رمضانی با بیان این‌که کودک از بدو تولد نیازمند آموزش است،گفت: قصه‌گویی فرصتی برای تعلیم و تربیت فرزندان و بستری برای گرایش آنان به کسب آگاهی بیش‌تر و بالطبع؛ مطالعه و کتاب‌خوانی فراهم‌ می‌کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان که در آیین پایانی مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشت سخن‌می‌گفت، اظهارکرد: آن‌چه در بستر قصه و قصه‌گویی شکل‌می‌گیرد، فرصت‌سازی برای آینده‌سازان است.
رمضانی در تبیین این موضوع که هویت‌بخشی به نسل آینده از طریق اشاعه فرهنگ مشترک صورت‌ می‌گیرد، تصریح‌ کرد: فرهنگ ذاتی نیست و بایستی از نسلی به نسل دیگر منتقل شود و در این میان، قصه و قصه‌گویی نقش‌به‌سزایی  داشته‌ و دارد.
این مسئول فرهنگی نیازهای نظام آموزشی کشور به این ابزار تربیتی  را مورد توجه قرار داد و افزود: قصه‌گویی باید در تمامی ساحت‌های مختلف ساری و جاری شود و به‌ عنوان یک ابزار درجهت تحقق  اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قرار گیرد.
محمدحسین رمضانی به جشنواره‌های قصه‌گویی این مجموعه فرهنگی اشاره و  اظهار داشت: این حرکت‌های فرهنگی دارای سه مرحله اندیشیدن تمهیدات لازم، اجرا و اشاعه فرهنگی پسا برگزاری است و برهمین اساس ضرورت دارد با نهادینه‌سازی فرهنگ قصه‌گویی در میان کودکان و نوجوانان به بهترین شکل‌ ممکن از این حرکت‌های اثربخش بهره‌مند شویم.
وی افزود: امروزه با پیشرفت آموزش و پرورش، قصه‌گویی به‌عنوان یک ابزار تربیتی قلمداد می‌شود و لازم است در مدارس و کودکستان‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
و  از ظرفیت‌های گسترده کانون در پیش‌برد اهداف نظام آموزشی و پرورشی سخن‌ و تاکید نمود: ضروری است با ارایه سفارش کار به کانون پرورش فکری و افزایش هم‌گرایی‌ها، شاهد بهره‌گیری هرچه‌بیش‌تر از این ظرفیت‌ها باشیم.
مرحله استانی جشنواره بیست‌و ‌پنجم در گیلان ۲۷ تا ۲۹ آبان سال ۱۴۰۲ در رشت برگزار شد.

منبع: روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.