کد خبر : 14150
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶

معصومه نیک‌کار

بررسی چالش‌ها و ارائه راهکار جهت اعزام‌های بین بیمارستانی

بررسی چالش‌ها و ارائه راهکار جهت اعزام‌های بین بیمارستانی
مدیریت مجموعه درمان به همه مشکلات موجود در این مجموعه آگاهی دارد، ولی عملیاتی نکردن و برای آن راهکار نیافتن، هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

به گزارش پویشگران گیل:
نشست بررسی راهکارهای اعزام بین بیمارستانی و پذیرش بیمار در مراکز آموزشی و درمانی رشت با حضور معاون درمان، رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان و دکتر جوادی، مدیر امور پرستاری دانشگاه، در سالن مدیریت بحران مرکز اورژانس گیلان برگزار شد.
نشست بررسی راهکارها جهت اعزام بین بیمارستانی و پذیرش بیمار در مراکز آموزشی و درمانی رشت با حضور دکتر قلی‌پور، معاون درمان، دکتر جمشید محمدی، رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان و دکتر جوادی، مدیر امور پرستاری دانشگاه، در سالن مدیریت بحران مرکز اورژانس گیلان برگزار شد.
دکتر محمدی رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان، با اشاره به وضعیت اعزام بین بیمارستانی بیماران، گفت: در زمینه اعزام بین بیمارستانی سال‌ها دچار مشکل هستیم و این مشکل ریشه‌ای است، ما نباید چیزی را به صورت دستوری افزایش یا کاهش دهیم، بلکه باید راهکارها را در پیش بگیریم، بسیاری از اعزام‌ها به مرکز استان، غیر ضروری است.
رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان ادامه داد: اعزام‌ها باید بر اساس تعهد و مسئولیت حرفه‌ای صورت گیرد و هر بیمار باید در شهرستان‌ها پس از معاینات و پایش چندساعته، در مورد اعزام یا عدم اعزام آن‌ها توسط پزشک تصمیم گیری شود، نه اینکه بلافاصله پس از ورود به بیمارستان نسبت به اعزام بیمار اقدام شود و این باعث تراکم کاری در مرکز استان می‌شود.
دکتر محمدی گفت: در تمام دنیا تکلیف بیمار توسط پزشک مبدا و مقصد روشن و پیگیری می‌شود، به هر حال باید به دنبال یک راهکار همگرایانه باشیم تا از بخش بزرگی از اعزام‌های بدون دلیل جلوگیری کنیم.
وی ادامه داد: در مورد اعزام بیماران از هر قشر اگر نیاز به اعزام دارد باید این کار صورت گیرد و جایگاه و منزلت فرد هیچ فرقی برای اعزام نخواهد داشت.
دکتر محمدی اضافه کرد: بخش زیادی از کار پرستاری مربوط به عشق و علاقه است، زیرا اگر غیر از این بود هر کدام از مجموعه درمان میتوانست در یک رسته اداری به کار بپردازد و فقط ساعت کاری خود را پر کند.
در ادامه: هر کدام از مدیران پرستاری و مسئولین دعوت شده به بیان نقطه نظرات و بیان مشکلات مجموعه خود پرداختند.
در پایان دکتر قلی‌پور معاون درمان، ضمن معرفی گلزارع به عنوان مسئول نظارت و پایش بر اورژانس بیمارستانی، اظهار داشت: مدیریت مجموعه درمان به همه مشکلات موجود در این مجموعه آگاهی دارد، ولی عملیاتی نکردن و برای آن راهکار نیافتن، هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.
وی ۹۰ درصد مشکلات مربوط به اعزام‌ها را مربوط به مجموعه درمان دانست و گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی متخصص، باید کارها حل شود و می‌بایست فرد متخصص هر بیمارستان با متخصص بیمارستان مربوطه هماهنگی لازم را صورت دهد و تعامل به این شکل، درصد بسیاری از مشکلات داخلی را حل خواهد کرد و باید این موارد به شکلی تنظیم شود که شهرهای همجوار همدیگر را پوشش دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.