کد خبر : 18038
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷

رئیس شورای شهر رشت :تسریع در رفع مشکل آبگرفتگی رشت با پاکسازی مجاری روان آب‌های سطحی

رئیس شورای شهر رشت :تسریع در رفع مشکل آبگرفتگی رشت با پاکسازی مجاری روان آب‌های سطحی
کارگرنیا:در مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان های کشور به رفع مشکلات حاشیه شهر و برخورداری حاشیه نشینان از امکانات و امتیازات تاکید شد.

به گزارش پویشگران گیل:
محمدحسین واثق کارگرنیا در یکصد و ششمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با گرامی داشت سالروز سیزدهم آبان مصادف با روز دانش آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی گفت: در سیزدهم آبان سال ۵۸ با تلاش و آگاهی دانش آموزان و دانشجویان عزیز ایران اسلامی، لانه جاسوسی آمریکا به تسخیر درآمد و با این اقدام ، هیبت پوشالی آمریکای جنایتکار به هم ریخت.
وی به حضور پُر شور مردم شریف شهر رشت در راهپیمایی روز گذشته به مناسبت سیزدهم آبان اشاره کرد و گفت: مردم رشت با حضور پُر شور خود بار دیگر ثابت کردند که در دفاع از آرمان‌های انقلاب همواره حضور دارند.
کارگرنیا با ابراز تاسف از جنایات رژیم غاصب اسرائیل بر علیه مردم بی پناه فلسطین بیان کرد: طبق آمار اعلام شده بیش از دو سوم مردم مظلوم غزه که طی حملات اخیر اسرائیل جنایتکار به شهادت رسیدند ، زنان و کودکان بی پناه هستند
رئیس شورای اسلامي شهر رشت با تبریک روز فرهنگ عمومی تصریح کرد: چهاردهم آبان به نام روز فرهنگ عمومی نامگذاری شده است ورهبر معظم انقلاب همواره بر لزوم توجه موضوع فرهنگ ، فرهنگ سازی،فرهنگ پذیری تاکید و توجه دارند و در یکی از سخنرانی های خود با محوریت این موضوع با تاکید بر توجه بیشتر مسیوولین به مقوله فرهنگ فرمودند:دولت و مسئولان موظفند که توجه کنند به جریان عمومی فرهنگ جامعه؛ ببینند کجا داریم می‌رویم، چه دارد اتفاق می‌افتد، چه چیزی در انتظار ما است؛ برای‌ اصلاح‌ فرهنگ‌ عمومی‌ باید کتاب‌، منتشر و فیلم‌ ساخته‌ شود. صدا و سیما پیوسته‌ و در همه‌ برنامه‌های‌ هنری‌، گزارشی‌ و خبری‌ خود برای‌ انجام‌ این‌ مهم‌، کار کند. علما، ائمه‌ جمعه‌، خطبا، مبلغین‌ و روحانیون‌، مباحث‌ مربوط به‌ فرهنگ‌ عمومی‌ را تحلیل‌ کنند و آیات‌ الهی‌ و سخنان‌ معصومین‌ را مورد استناد قرار دهند. جهت‌گیری‌ مطبوعات‌ بر اصلاح‌ فرهنگ‌ عمومی‌ متمرکز شود و سازمان‌ تبلیغات‌ اسلامی‌ و بخش‌های‌ تابعه‌ و جانبی‌ آن‌ نیز در این‌ جهت‌ کار و تلاش‌ کنند.» واین سخنان جامع و کامل رهبر معظم انقلاب پیرامون فرهنگ نشان دهنده اهمیت موضوع فرهنگ است و امیدواریم دست اندرکاران این حوزه با دقت و توجه بیشتری نسبت به حفظ و گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی تلاش کنند.

راه اندازی مرکز پژوهش شورا
کارگرنیا به حضور در شصت و نهمین نشست مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: این مجمع در شهر مشهد برگزار شد و مصوباتی را به همراه داشت که از آن جمله می‌توانیم به مصوبه ای پیرامون مقوله فرهنگ اشاره کرد که از طریق شورای عالی استان‌ها به شوراها ابلاغ می‌شود و همچنین موضوع دیگری که در این مجمع پیگیری شد، پیرامون افزایش اختیارات روابط عمومی‌ها در شوراها و شهرداری‌ها بود.
وی با اشاره به اینکه در این مجمع پیرامون موضوع حاشیه نشینی نیز گفتگو شد، بیان کرد:رفع مشکلات حاشیه نشینی و برخورداری حاشیه نشینان از امتیازات شهری و همچنین پرداخت جرائم ساخت و ساز بر اساس نرخ زمان ساخت نیز از دیگر موضوعات بود.
رئیس شورای اسلامي شهر رشت با بیان اینکه متاسفانه در برخی از مباحث به واسطه برخی از مصوبات مجلس شاهد کاهش نقش شوراها هستیم افزود: ان شاا با بررسی این موارد بتوانیم جایگاه واقعی شوراها را با هدف ارائه خدمات مطلوبتر به شهروندان عزیز تثبیت کنیم.
کارگرنیا به توزیع ناعادلانه امکانات در برخی از مناطق اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در ایجاد زیر ساخت‌های لازم به منظور جذب و ماندگار کردن گردشگر با کمبودهایی مواجه هستیم در این مجمع به این دغدغه اشاره و خواستار جذب اعتبارات دولتی با هدف فراهم نمودن این زیر ساخت‌ها در شهرها از جمله رشت شدیم.
وی با بیان اینکه راه اندازی مرکز پژوهش‌های شورا در مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی مورد توجه قرار گرفت، افزود: البته شورای رشت طی دو مرحله این مهم را مصوب کرد که به واسطه برخی از مخالفت‌ها اجرایی نشده است و امیدواریم با ورود مجمع به این مهم اتفاقات خوبی در این باره رقم بخورد.
رئیس شورای اسلامي شهر رشت با اشاره به بررسی موضوعاتی از جمله میزان اختصاص ارزش افزوده و تغییرات در دبیرخانه شوراها در مجمع روسای شوراهای کشور بیان کرد: شهرداری ها با رعایت ماده ۶۸ قانون شهرداری‌ها، برنامه و بودجه سالیانه خود را تنظیم و به تصویب شوراها می‌رسانند و در این مجمع تقاضا شد با توجه به صراحت قانون در اعلام گزارش میزان وصول مالیات مزبور و سه ماه یکبار و واریز سهم شهرداری‌ها به جهت پیشرفت و آبادانی شهر، اهتمام بر عملیاتی شدن تبصره ۹ ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده از سوی سازمان امور مالیاتی کل کشور مورد تاکید است و تاخیر در واریز سهم شهرداری‌ها ، موجب تاخیر در اجرای پروژه‌ها و در نهایت عدم خدمات رسانی مطلوب به شهروندان می‌شود.
کارگرنیا به تغییرات انجام شده در روابط عمومی شورای شهر رشت اشاره کرد و گفت: مرتضی شعبانی طی دو سال به عنوان مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شورا مشغول فعالیت بود و اخیرا با موافقت اکثریت اعضای شورا رسول محمدپور جایگزین وی شد و برای این دو پرسنل آرزوی موفقیت دارم.
وی با اشاره به حادثه تلخ رقم خورده در شهرستان لنگرود افزود: این حادثه تلخ را تسلیت عرض می‌کنم و برای بازماندگان از درگاه خداوند صبر مسئلت دارم.
رئیس شورای اسلامي شهر رشت با قدردانی از تلاش‌های مجموعه شهرداری رشت طی بارندگی‌های اخیر در سطح شهر بیان کرد: برخی از مسیرها از جمله راسته مسگران و خواهر امام در رشت طی این بارندگی‌ها خسارات فراوانی متحمل شد و در سال ۹۵ زمانی که پروژه جمع آوری روان آب‌های سطحی در شهر اجرایی شده بود ،مشکل آبگرفتگی نیز برطرف شده بود اما متاسفانه مجددا شاهد وقوع این مشکلات هستیم که برای رفع آن نیازمند پاکسازی مجاری ورودی روان آب‌های سطحی هستیم و امیدواریم شهردار رشت در اسرع وقت به این موضوع بپردازد.
منبع: روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.