کد خبر : 17869
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵

قیمت گوشت قرمز در سطح بازار به ثبات رسیده است

قیمت گوشت قرمز در سطح بازار به ثبات رسیده است
پورحیدری:افزایش بی سابقه قیمت دام زنده در سه ماهه دوم سال 1402 و به تبع آن افزایش قیمت گوشت قرمز در سطح بازار کل کشور، از ابتدای مهرماه قیمت گوشت قرمز در سطح بازار به ثبات رسیده است .

به گزارش پویشگران گیل:
تیمور پورحیدری در جلسه تنظیم بازار استان گفت: براساس برنامه‌های جدی دولت برای تنظیم بازار این کالا در ماه‌های آتی شاهد واردات گوشت قرمز از کشورهای جدیدی همچون ارمنستان و گرجستان خواهیم بود؛ همچنین دولت در تلاش است علاوه بر بازار تهران، گوشت گرم و منجمد در سایر استان های کشور با قیمت های تنظیم بازار، توزیع و عرضه شود.
وی تصریح کرد: طبق بررسی‌های میدانی در سطح بازار شهر رشت قیمت گوشت مرغ متعادل بوده و هیچ کمبودی در این بخش وجود ندارد و برخی از عرضه کنندگان این کالا،قیمت‌ها را بصورت رقابتی عرضه می‌کنند و اکنون قیمت گوشت مرغ ۷۶۰ تا ۸۰۰ هزار ریال است.
پورحیدری افزود:پس از تصمیم کارگروه تنظیم بازار کشور برای کاهش قیمت انواع روغن خوراکی و بر اساس پیشنهاد سازمان حمایات از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و در پی کاهش قیمت جهانی روغن خام، قیمت روغن خوراکی ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافت و در حال حاضر در تمام فروشگاه‌های سطح شهر قیمت های جدید اجرا شد.
وی اظهار داشت:بررسی‌های بازار نشان می‌دهد در تامین شکر خانوار نیز مشکل خاصی در بازار وجود ندارد؛اما در حوزه تامین مصارف صنعتی کمبود شکر محسوس است لذا در این راستا مهر ماه مکاتباتی در زمینه تامین شکر مصارف صنعت با وزارت متبوع انجام گرفت که امیدواریم این مکاتبات نتیجه بخش باشد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد:در صنعت تایر در سه‌ماهه ‌ابتدایی‌ سال‌جاری ‌هرماه ‌نسبت‌ به‌ماه‌ پیش‌ ازآن، روند تولید افزایشی بوده ، اما از تیرماه این روند نزولی شده است؛ طی ماه‌های گذشته گزارشاتی مبنی بر وضعیت نابسامان لاستیک سبک سواری در استان گزارش شد که پیگیری های لازم در این مورد انجام شده است.
پورحیدری درمورد قیمت سرویس مداری نیز گفت: پیرو درخواست مدیران آموزش و پرورش نواحی ۱ و ۲ شهرستان رشت در خصوص لزوم اصلاح نرخ سرویس حمل و نقل مدارس به دلیل افزایش هزینه‌های خودرو و به برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی و اخلال در امر جابه جایی دانش آموزان در سال تحصیلی پیش رو پس از بررسی و طرح موضوع در کارگروه ماده ۱۸ و ارسال به شورای شهر رشت نرخ‌ها پس از تصویب نهایی اعلام شد.
وی درمورد برگزاری نمایشگاه پائیزه ویژه مدارس نیز افزود: این نمایشگاه در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر و همچنین رفاه حال شهروندان با توجه به بازگشایی مدارس برگزار شد و مردم از خدمات ارائه شده رضایت داشتند.
پورحیدری در مورد طرح نظارت بر مشاوران املاک نیز گفت: این طرح با هدف برخورد قاطع با تخلفات این صنف اجرا شد و با بازرسی‌ها و گشت های مشترک، ۹۷۴ پرونده تخلف در این زمینه تشکیل شد و متخلفان ۳۷۸ میلیارد و ۳۸ میلیون ریال جریمه شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.