کد خبر : 13775
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳

معصومه نیک‌کار

احداث پارکینگ عمومی در رشت احداث ایستگاه‌های جدید اتوبوس تسریع شود

احداث پارکینگ عمومی در رشت احداث ایستگاه‌های جدید اتوبوس تسریع شود
متاسفانه به کرار مشاهده می شود که برخی از افراد به جای اینکه حامی منافع شهر و شهروندان باشند منافع طرف مقابل قرار داد را تامین می کنند و چنین اقداماتی قابل پذیرش نیست و یقینا عواقبی به همراه دارد.

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس شورای اسلامي شهر رشت با اشاره به لایحه تملک چهار قطعه زمین در خیابان نواب رشت گفت: با توجه اینکه شهرداری چند قطعه زمین دیگر در این قسمت از شهر دارد ، قصد داریم نسبت به احداث پارکینگ عمومی در این بخش از شهر اقدام کنیم.
محمدحسین واثق کارگرنیا امروز در نود و نهمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با تسلیت اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین حسینی را پشت سر گذاشتیم و مردم قدرشناس رشت همچون دیگر مردمان جهان اسلام با حضور در راهپیمایی پرشکوه اربعین در کربلای معلی و یا در سطح شهر به برپایی عزای حسینی پرداختند و یقینا پیاده روی اربعین راهگشا برای امورات دنیوی و معنوی انسان ها است.
وی با خسته نباشید به تمامی افرادی که در برپایی عزای حسینی در اربعین مشارکت داشتند افزود:به اعضای موکب خدام العتره شهرداری رشت که طی این ایام با شوری وصف ناپذیر، خالصانه برای ارائه خدمت به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) تلاش کردند خدا قوت می گویم.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت به هفدهم شهریور مصادف با جمعه سیاه اشاره کرد و گفت: در هفدهم شهریور سال ۵۷ تعداد بسیاری از هموطنان ما توسط رژیم منحوس پهلوی به شهادت رسیدند و این اقدام چهره این رژیم را بیش از پیش برملا و در نهایت در بهمن ماه همان سال پیروزی انقلاب رقم خورد.
کارگرنیا با اشاره به ایام آخر ماه صفر بیان کرد: پیشاپیش سالروز رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام و دو سلاله پاکش حضرت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) را تسلیت عرض می نمایم و امیدوارم عنایات ویژه این بزرگواران همواره شامل حال خادمین واقعی نظام و ملت باشد.
– احداث ۱۰۳ ایستگاه جدید اتوبوس در رشت
وی به احداث ایستگاه های جدید اتوبوس در رشت اشاره و تصریح کرد: بر اساس قرارداد منعقد شده ، قرار بود ۱۰۳ ایستگاه اتوبوس جدید طی ۶ ماه در سطح شهر احداث شود؛ اما متاسفانه با گذشت حدود ۶ ماه فقط یک ایستگاه جدید اتوبوس در مقابل سازمان احداث شده است و مابقی ایستگاه ها به حال خود رهاشده است.
کارگرنیا با تاکید بر تسریع بخشیدن به اجرای این پروژه افزود: این گونه عملکردها و کم کاریها موجب می شود تا شهروندان نسبت به اعضای شورا بی اعتماد شوند و وقتی پیمانکار نسبت به تعهداتش بی توجه است ، شهرداری باید با وی برخورد کند .
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از نحوه انعقاد قرار دادها در شهرداری رشت بیان کرد: متاسفانه به کرار مشاهده می شود که برخی از افراد به جای اینکه حامی منافع شهر و شهروندان باشند منافع طرف مقابل قرار داد را تامین می کنند و چنین اقداماتی قابل پذیرش نیست و یقینا عواقبی به همراه دارد.
کارگرنیا با تاکید بر بررسی نحوه قرار داد ایستگاه های اتوبوس و دوچرخه هایی که قرار بود به منظور استفاده در لاین دوچرخه سواری در سطح شهر مورد استفاده قرار بگیرد افزود: نماینده شورا در حوزه بررسی مصوبات شورا این دو موضوع را بررسی کند و نتیجه آن را در جلسه هفته آینده به اطلاع شورا برساند.
وی با اشاره به لایحه شهرداری رشت مبنی بر تملک چهار قطعه زمین در خیابان نواب رشت بیان کرد :شهرداری رشت در این قسمت از شهر چند قطعه زمین در اختیار دارد و شهرداری رشت طی لایحه ای تقاضای تملک چهار قطعه زمین دیگر با هدف ایجاد پارکینگ عمومی را در این قسمت از شهر مطرح کرده است.
اعضای شورای رشت با تملک چهار قطعه زمین با هدف ایجاد پارکینگ عمومی در شهر موافقت کردند.
محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای شهر رشت به زمان برگزاری جلسات شورای رشت اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه به واسطه گرمای شدید هوا و صرفه جویی در مصرف برق، برگزاری زمان جلسات شورا در نیمه اول سال به صبح ها موکول کرده بودیم ،برای نیمه دوم سال مجددا رای گیری می کنیم.
با موافقت اعضای شورا جلسات علنی صحن شورای در همان زمان صبح ساعت ۹ برگزار می شود.
– اجرای برنامه توسط ابوذر روحی در موکب خدام العتره شهرداری رشت
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به برپایی باشکوه راهپیمایی بزرگ اربعین اظهار کرد: به همراه برخی از همکاران شورایی و شهردار رشت در راهپیمایی بزرگ اربعین در کربلا حضور داشتم و نائب الزیاره تمامی شهروندان عزیز رشت بودم.
هادی رمضانی به خدمات گسترده موکب خدام العتره شهرداری رشت در کربلای معلی اشاره کرد و گفت: برنامه های موکب شهرداری رشت در سرزمین عراق با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و با برنامه ریزی های از پیش انجام شده، ابوذر روحی مداح شناخته شده ایرانی در موکب خدام العتره شهرداری رشت به اجرای برنامه پرداخت و اجرای برنامه های فرهنگی ، خدمات درمانی و .. از دیگر اقدامات این موکب طی این ایام بود.
وی با تاکید به اینکه در این ایام تمامی افراد با خلوص نیت برای خدمات رسانی به زائرین اباعبدالله در تلاش هستند افزود: موکب خدام العتره شهرداری رشت در ارتباط با اسکان زائرین اباعبدالله الحسین(ع) به نحو شایسته ای عمل کرد و برنامه های دیگری برای موکب در دست برنامه ریزی است که ان شاا پس از تصویب نهایی اعلام همگانی میکنیم.
– خدمت به همنوعان تحت نگاه خاصه امام حسین(ع)
عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از تمامی اعضای موکب شهرداری رشت که در کربلای معلی پذیرای زائران امام حسین (ع) بودند تشکر می کنم اظهار کرد: موکب خدام العتره شهرداری رشت واقعا در آن شرایط سخت زحمات فراوانی متحمل شدند که عاشقانه و فقط برای کسب رضای الله بود.سید حسین رضویان با بیان اینکه در ایام اربعین به واسطه ازدیاد جمعیت انجام آداب زیارت با مشکلاتی همراه است افزود: هر فردی که در این بازده زمانی در آن موقعیت جغرافیایی قرار می گیرد ، تحت تاثیر نگاه خاصه امام حسین(ع) بر مهرشان برای خدمات به دیگر همنوعان افزوده می شود.
– برنامه ریزی برای ارائه خدمات بیشت توسط موکب خدام العتره شهرداری رشت
شهردار رشت نیز در این جلسه با قدردانی از خدمات اعضای موکب خدام العتره شهرداری رشت اظهار کرد: گرمای شدید در کربلا واقعا طاقت فرسا بود اما اعضای موکب عاشقانه برای پذیرایی از زائرین اباعبدالله الحسین(ع) ساعتها در گرمای شدید مشغول پخت و توزیع غذا بودند.
رحیم شوقی با بیان اینکه موکب شهرداری رشت به نحو احسن از عهده وظایف محوله در کربلا برآمد افزود: برای سالهای آتی نیر برنامه ریزی هایی داریم که ان شاا پس از طرح و تایید اجرایی می کنیم.
– انتقاد عضو شورا از عملکرد واحد حقوقی شهرداری رشت
محسن سماکچی یکی از اعضای شورای رشت با انتقاد از عملکرد واحد حقوقی شهرداری رشت اظهار کرد: چگونه است که در اکثر این قرار دادها شهرداری رشت بازنده است و چرا کارشناسان واحد حقوقی در زمان انعقاد قرار دادها نسبت به منافع شهر و شهرداری توجه کافی ندارند.
– برنامه ریزی برای حوزه شهرسازی رشت
عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه توفیق حضور در سفر اربعین را داشتم اظهار کرد: در این سفر دیدم که اگر با خدا معامله کنیم خدا جواب خیر به ما می دهد و اینکه پس از گذشت قرن ها هنوز یاد امام حسین(ع) با عزت گرامی داشته می شود تاییدی بر این مهم است.
مسعود عباس نژاد با بیان اینکه بسیاری از افراد برخی از کارها را حتی در منازل خود انجام نمی دهند اما به عشق امام حسین(ع) و با هدف خدمت به زائرین ابا عبدالله (ع) هر خدمتی را عاشقانه انجام می دهند افزود: ان شاا در سال آینده با برنامه های بهتر ، خدمات بیشتری نیز ارائه کنیم.
وی با مخاطب قرار دادن شهردار رشت بیان کرد: در حوزه عمرانی خدمات خوبی در سطح شهر در دست انجام است و از شهردار رشت انتظار داریم که در حوزه شهرسازی نیز با برنامه ریزی های بهتری اقدام شود .
عباس نژاد با اشاره به اینکه باید در حوزه شهرسازی برای رشت برنامه ریزی شود افزود: متاسفانه در برخی از مناطق شهرداری ، هیچ رقابتی در حوزه شهرسازی انجام نمی شود و شهر بدون برنامه ریزی در حال بزرگ شدن است .
– شور زائرین سفر اول در کربلای معلی
یکی دیگر از اعضای شورای رشت در این جلسه با قدردانی از خدمات تمامی افراد در ایام اربعین اظهار کرد: رسانه ها نیز طی این ایام درپوشش اخبار اربعین حضور بسیار تاثیر گذار داشتند و بنده توفیق داشتم در هفته نخست اربعین در کربلای معلی حضور داشته باشم.
نادر حسینی با بیان اینکه حضور زائرین سفر اول در اربعین نیز بسیار جالب بود افزود: شوق فراوان زیارت اولی ها ، شور فراوانی در دیگر زائرین ایجاد کرده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.