کد خبر : 17758
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰:۱۳

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان:محیط زیست استان گیلان نیازمندحفاظت جدیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان:محیط زیست استان گیلان نیازمندحفاظت جدیست
حمزه عشوری:حفظ و صیانت از طبیعت و محیط زیست بدون همكاری، همراهی و مشاركت مردم امكان پذیر نخواهد بود.

به گزارش پویشگران گیل:
حمزه عشوری بر عزم و اراده جدی این اداره کل و اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان بخشی از انفال عمومی تاکید و افزود: هرگونه برداشت خارج از چهارچوب ضوابط و مغایر با مجوزهای محیط زیست تخلف است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و برداشت غیرمجاز شن ماسه از بستر و حریم رودخانه‌ها با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان با اشاره به اینكه حفاظت از محیط زیست عزم و اراده همگانی را می طلبد، بیان كرد: حفظ و صیانت از طبیعت و محیط زیست بدون همكاری، همراهی و مشاركت مردم امكان پذیر نخواهد بود.
عشوری در ادامه تصریح نمود:در سال‌های اخیر شاهد همراهی بیشتر قضات در برخورد با متخلفان به حریم و بستر رودخانه و برداشت کنندگان غیرمجاز و غیر اصولی شن و ماسه از رودخانه‌ها هستیم.
در گشت و کنترل و پایش مناطق توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست گیلان یک مورد برداشت غیرمجاز شن و ماسه مشاهده و عاملان این تخلف دستگیر شدند.
شایان ذکر است همه پیمانکاران موظف به رعایت ضوابط محیط زیست و پرهیز از تخریب بستر رودخانه‌ها هستند و باید طبق مفاد موجود در مجوزهای صادره اقدام به برداشت شن و ماسه از رودخانه‌ها نمایند و در صورت تخلف برابر قانون با آنها با جدیت  برخورد می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از شهروندان خواست در صورت مشاهده برداشت غیرمجاز از بستر و حریم رودخانه‌ها و تخریب محیط زیست، مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها و یا با سامانه گویا ۱۵۴۰ جهت پیگیری و برخورد لازم اطلاع دهند.

 

منبع: روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.