کد خبر : 18515
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

تقوی:موضوع کتاب و کتابخوانی باید به گفتمان غالب فرهنگی در استان گیلان تبدیل شود

تقوی:موضوع کتاب و کتابخوانی باید به گفتمان غالب فرهنگی در استان گیلان تبدیل شود
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در ارتباط زنده تلویزیونی با برنامه صبح تازه سیمای مرکز گیلان ضمن تشریح برنامه های شاخص هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: موضوع کتاب و کتابخوانی باید به گفتمان غالب فرهنگی در استان گیلان تبدیل شود.

به گزارش پویشگران گیل:
یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در ارتباط زنده تلفنی با برنامه صبح تازه به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی در سی و یکمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار پرداخت.
یاسر تقوی در این برنامه زنده ضمن تبریک فرارسیدن هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار به همه مردم، فرهیختگان با اشاره به کارکردهای مختلف و متنوع کتابخانه‌های عمومی، فرارسیدن هفته کتاب را فرصتی مغتنم برای معرفی این دستاوردها در حوزه کتاب و ایجاد انس و الفت میان مردم و کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.
تقوی عرصه کتاب و کتابخوانی را عرصه ای مملو از دانایی و آگاهی توصیف کرد که با ایجاد مکانی به نام کتابخانه عمومی این حلقه کامل شده و مردم از مزیت‌های فراوان آن بهره مند می‌شوند.
وی مهمترین رویکردی که در هفته کتاب و با شعار “آینده خواندنی است” آغاز برنامه‌هایی با محوریت کتاب و کتابخوانی از جمله عضویت رایگان کتابخانه و بخشودگی جرائم دیرکرد کتابهای به امانت رفته در روزهای 23، 24 و 25 آبان ماه، راه‌اندازی کاروان کتاب و کتابخوانی برای میزبانی از مسئولین، مردم و علاقمندان به کتاب از کتابخانه‌های عمومی استان؛ آغاز جشنواره‌های متعدد نظیر کارتون کتاب، جشنواره کتابخوان و رسانه و جشنواره  و محافل فرهنگی و هنری در کتابخانه‌ها عنوان کرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان همچنین دسترسی آسان مردم به کتاب با تقویت کوله‌های کتاب و ارسال به مناطق فاقد کتابخانه، کتابخانه‌های سیار و تقویت کتابخانه‌های عمومی مادر و کودک و کتابخانه های روستایی را از دیگر برنامه‌های این هفته دانست.
وی در پایان تبدیل موضوع کتاب و کتابخوانی به گفتمان غالب فرهنگی در استان را مهمترین هدف اجرای همه فعالیت‌های کتابخانه‌ها در طول سال بیان کرد و توجه به این حوزه از سوی مسئولین را راهگشای بسیاری از موانع و مشکلات در مسیر توسعه زیرساخت ها، رشد شاخص های مطالعه و دسترس پذیری همه مردم به کتاب عنوان کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.