کد خبر : 17390
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان تاکید نمود:توسعه کتابخانه‌های مدارس و فعالیت‌های مشترک با کتابخانه‌های گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان تاکید نمود:توسعه کتابخانه‌های مدارس و فعالیت‌های مشترک با کتابخانه‌های گیلان
رمضانی:توسعه کتابخانه های مدارس هدف مهم آموزش و پرورش گیلان در دوره جدید است.

به گزارش پویشگران گیل:
یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با حضور در اداره کل آموزش و پرورش استان با محمدحسین رمضانی، مدیرکل این مجموعه دیدار و گفتگو کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این جلسه که با حضور کیا عاشوری، فرماندار شهرستان رشت؛ محمود محمدی، معاون اداری و مالی و عابد رمضانی پور، رئیس اداره مشارکت ها و همکاری‌ها برگزار شد ضمن اشاره به به وجود 85 باب کتابخانه عمومی در سراسر استان با کارکردهای متنوع در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و هنری یکی از مهمترین رویکردهای این مجموعه های فرهنگی را توجه به حوزه کودکان و نوجوانان بویژه دانش آموزان مدارس عنوان کرد.
یاسر تقوی با بیان اینکه هم اکنون 4 کتابخانه عمومی در استان گیلان با همکاری و تعامل خوب میان اداره کل آموزش و پرورش و مجموعه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان به کتابخانه های عمومی مجهز شده اند از این مراکز به عنوان پویاترین کتابخانه ها در استان یاد کرد و گفت: کتابخانه‌های مدارس استان گیلان از برترین مراکز فرهنگی در کشور هستند.
تقوی همچنین به گستردگی عضویت دانش آموزان مدارس در کتابخانه‌های عمومی نیز اشاره کرد و 80 درصد از مخاطبین این مجموعه ها را قشر دانش اموز عنوان کرد.
وی در پایان همراهی، تعامل و هم افزایی میان نظام آموزشی در استان، کتابخانه‌های عمومی و دستگاه‌های فرهنگی را بسیار پراهمیت و رفع کننده بسیاری از مشکلات کشور و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی توصیف کرد و گفت: امیدواریم این همکاری‌های تنگاتنگ با ایجاد 4 باب کتابخانه مدرسه در سال جاری با جدیت بیشتری ادامه پیدا کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این دیدار با قدردانی از نگاه توسعه محور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به مقوله مهم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان مدارس هرگونه اقدام فرهنگی در مدارس را تامین کننده نیازهای فکری این قشر و ضامن فرهیختگی جامعه و نسلب جوان آینده دانست.
محمدحسین رمضانی توسعه زیرساخت های کشور را در گرو توجه به امر مهم کتاب و کتابخوانی توصیف کرد و با ارزیابی مثبت از اقدامات مجموعه کتابخانه های عمومی استان در حوزه توجه به زیرساخت های مطالعاتی استان بویژه توجه به رشد فکری دانش آموزان مدارس، از آمادگی خود برای توسعه این مناسبات خبرداد.
استان گیلان هم اکنون دارای 4 باب کتابخانه مدرسه در شهرهای شفت، صومعه سرا، رشت و بندر انزلی است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.