کد خبر : 17223
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۷:۲۸

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان: استان گیلان تنها استان تولیدکننده پاچ باقلا در کشور است

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان: استان گیلان تنها استان تولیدکننده پاچ باقلا در کشور است
دکتر صالح محمدی:کشت پاچ باقلا نقش مهم در تامین پروتئین گیاهی، اصلاح خاک و تثبیت ازت به دلیل رابطه همزیستی با باکتری ریزوبیوم دارد.

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از آغاز برداشت پاچ باقلا پاییزه در سطح  ۷ هزار و  ۱۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری استان که به عنوان کشت دوم پس از برداشت برنج مورد بهره برداری قرار گرفته و همچنین در اراضی پشته خبر داد.
دکتر صالح محمدی گفت: انتظار می‌رود حدود ۲۹ هزار تن پیله تر با ارزش اقتصادی ۸۷۰ میلیارد تومان در کشت پاییزه پاچ باقلا برداشت شود.
محمدی افزود: استان گیلان تنها استان تولید کننده پاچ باقلا در کشور بوده و همه ساله این محصول در فصل بهار و پاییز در کلیه شهرستان‌های استان کشت می‌شود و کشاورزان گیلانی از شهریور ماه اقدام به کشت پاییزه پاچ باقلا در اراضی شالیزاری و پشته نموده و برداشت محصول پاییزه از نیمه مهر ماه در استان آغاز می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان مناطق عمده تولید این محصول را شهرستان‌های رشت، تالش، آستانه اشرفیه و ماسال معرفی کرد و افزود: کشت پاچ باقلا نقش مهم در تامین پروتئین گیاهی، اصلاح خاک و تثبیت ازت به دلیل رابطه همزیستی با باکتری ریزوبیوم دارد.

منبع: روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.