کد خبر : 12047
تاریخ انتشار : شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲

قایقرانان گیلانی تعطیلات نوروز ورزش این استان را طلایی کردند

قایقرانان گیلانی تعطیلات نوروز ورزش این استان را طلایی کردند
کسب این مدالهای ارزشمند را به این قایقرانان ارزنده ، مربیان و مدیران فدراسیون قایقرانی تبریک می گویم و امیدواریم که شاهد درخشش ورزشکاران کشورمان به خصوص ورزشکاران گیلانی در تمامی میادین ورزشی باشیم.

به گزارش پویشگران گیل:
قایقرانان گیلانی با درخشش در مسابقات آبهای آرام قهرمانی آسیا مدال های رنگارنگی را کسب کردند و با کسب مقام های قهرمانی، ورزش گیلان را در ایام نوروز طلایی کردند.
گیلان از دیرباز یکی از قطب های برتر در رشته قایقرانی در کشور محسوب می‌ شود که این استان علاوه بر داشتن مربیان ارزنده در تیمهای ملی، قایقرانان برجسته‌ای نیز دارد که همواره در مسابقات مختلف بین‌المللی مقام و مدال‌های ارزشمندی را کسب می‌کنند.
ایرج اقلیمی ، الیاس اقلیمی و انوش عباسی مربیان گیلانی قایقرانی چند سالی است که در تیمهای ملی قایقرانی، موفقیت های زیادی را کسب کردند که با هدایت این مربیان گیلانی، قایقرانان این استان نیز توانستند طی چند سال اخیر مقام های ارزشمندی را کسب کنند.
اما بی شک یکی از مهمترین موقیت های قایقرانی استان گیلان در چند سال اخیر، حضور ۲ ورزشکار این رشته در المپیک توکیو بود که برای اولین بار در تاریخ ورزش گیلان نازنین ملایی و علی آقامیرزایی ۲ قایقران گیلانی جواز حضور در المپیک را کسب کردند تا در المپیک توکیو حضور یابند.
این در حالی است که در المپیک توکیو پنج ورزشکار از گیلان سهمیه دریافت کرده بودند تا گیلان شاهد بیشترین تعداد ورزشکار خود در ادوار تاریخ المپیک با دریافت کسب سهمیه باشد که به جز این ۲ قایقران، سارا بهمنیار در رشته کاراته، آرمین هادی پور در رشته تکواندو و محمد رهبری در رشته شمشیربازی المپین های گیلان در مسابقات المپیک توکیو بودند.
با توجه به این امر، حضور ۲ ورزشکار از قایقرانی در المپیک، نشان دهنده جایگاه این رشته ورزشی گیلان در کشور است و از سوی دیگر نازنین ملایی قایقران گیلانی با صعود به فینال B مسابقات المپیک توکیو، بهترین نتیجه را بین قایقران ایران در ادوار مختلف المپیک کسب کرد تا این رکورد نیز در اختیار قایقرانی گیلان قرار گیرد.
اما با آغاز سال نو و ورود به سال ۱۴۰۱ ، قایقرانان استان گیلان به همراه تیم ملی عازم مسابقات آبهای آرام قهرمانی آسیا در تایلند شدند که این قایقرانان موفق شدند مدال های ارزشمندی را کسب کنند تا ورزش گیلان در تعطیلات عید نوروز، طلایی شود.
در جریان مسابقات قایقرانی آبهای آرام قهرمانی آسیا، علی آقامیرزایی قایقران شایسته و المپیکی گیلان در کایاک یکنفره یکهزار متر مردان با ثبت زمان سه دقیقه و ۴۰ ثانیه و ۷۱۹ صدم ثانیه، زودتر به خط پایان رسید و مقام قهرمانی آسیا را به خود اختصاص داد تا مدال طلای این رشته را بر گردن بیاویزد و بالاتر از قایقرانان ازبکستان و چین قرار گیرد.
این در حالی است که علی آقامیرزایی در این رشته با قایقرانان برجسته کشورهای ازبکستان، چین تایپه، قزاقستان، قرقیزستان، اندونزی، تایلند و هنگ‌کنگ به رقابت پرداخت که در نهایت نیز موفق به کسب مدال طلا شد.
همچنین در بخش بانوان نیز، الناز شفیعیان دیگر قایقران ملی پوش استان گیلان در کایاک یکنفره یکهزار متر رقابتهای آبهای آرام قهرمانی آسیا، با ثبت زمان چهار دقیقه و ۱۲ ثانیه و ۶۳۸ صدم ثانیه زودتر به خط پایان رسید تا این قایقران گیلانی نیز مقام قهرمانی و مدال طلا را کسب کند.
البته درخشش قایقرانان گیلانی به همین جا ختم نشد و در رقابتهای کایاک چهارنفره مردان ، ورزشکاران گیلانی خوش درخشیدند و در رشته یکهزار متر، علی آقامیرزایی و پیمان قویدل از استان گیلان به همراه ۲ قایقران دیگر کشورمان مدال طلای این رشته را تصاحب کردند تا تیم ایران در این دوره از مسابقات سه مدال طلا را کسب کند.
علاوه بر کسب سه مدال طلا توسط قایقرانان گیلانی در مسابقات آبهای آرام قهرمانی آسیا، در بخش کایاک ۲ نفره یکهزار متر مردان نیز، پیمان قویدل قایقران گیلانی به همراه یک ورزشکار دیگر از کشورمان بعد از پاروزنانی از ازبکستان و قزاقستان به مقام سوم رسیدند و به مدال برنز دست یافتند.
درخشش و کسب سه مدال طلا و یک مدال برنز توسط قایقرانان گیلانی در رقابتهای قهرمانی آبهای آرام آسیا، مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان این پیروزی‌ها را ارزشمند ذکر کرد و کسب این مدال ها را به قایقرانان گیلان تبریک گفت.
جهانبخش آرمان که اواخر بهمن ماه سال گذشته به عنوان مدیرکل جدید اداره ورزش و جوانان گیلان منصوب شد، اظهار کرد: درخشش ورزشکاران گیلانی و کسب مدالهای رنگارنگ علی آقا میرزایی ، پیمان قویدل و الناز شفیعیان در رقابتهای آبهای آرام قهرمانی آسیا که در کشور تایلند برگزار شد ، مایه مباهات و فخر جامعه ورزش کشور بویژه گیلانیان شد.
وی افزود: کسب این مدالهای ارزشمند را به این قایقرانان ارزنده ، مربیان و مدیران فدراسیون قایقرانی تبریک می گویم و امیدواریم که شاهد درخشش ورزشکاران کشورمان به خصوص ورزشکاران گیلانی در تمامی میادین ورزشی باشیم.
البته این موفقیت های ارزشمند قایقرانان گیلانی در حالی رقم زده می‌شود که امکانات آنان در برابر امکانات ورزشکاران خارجی بسیار کم و ناچیز است اما با این وجود، این ورزشکاران با رهنمودهای مربیان و همچنین با تلاش و کوشش زیاد، موفق به کسب این مدال ها و مقام های ارزشمند شده‌اند.
از سوی دیگر موفقیت قایقرانان ملی پوش گیلانی در مسابقات آبهای آرام قهرمانی آسیا، بار دیگر این نکته را ثابت کرد که گیلان یکی از قطب های برتر این رشته در کشور بشمار می‌رود و از سوی دیگر با توجه بیشتر به رشته قایقرانی ، می‌توان مدال های رنگارنگی را مسابقات مختلف آسیایی و حتی جهانی کسب کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.