کد خبر : 14947
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷

رییس ستاد انتخابات کشور: انتخابات و مشارکت مردمی،استمرار پیشرفت کشور است

رییس ستاد انتخابات کشور: انتخابات و مشارکت مردمی،استمرار پیشرفت کشور است
تاکید استاندار گیلان بر افزایش رضایتمندی مردم در بستر تعامل مسئولان با آحاد جامعه

به گزارش پویشگران گیل:
سیدمحمدتقی شاهچراغی در نشست با استاندار و اعضای ستاد انتخابات استان گیلان با توجه به اهمیت حضور مردم در انتخابات و مشارکت ملی افزود: مردم ایران در برهه های مختلف نشان داده اند با وجود همه تهدیدات و فتنه انگیزی هایی که دشمنان می کوشند آشوبی در این کشور رقم بزنند هوشیار هستند و همواره با ایمان و مقاومت خود پشت این نظام و کشور ایستاده اند.
وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی چهار دهه برگزاری انتخابات ها را با مشارکت و همراهی همه جانبه مردم و با هدف عزت و کرامت ملی و استمرار پیشرفت کشور تجربه کرده است و امسال نیز در ۱۱ اسفندماه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز همینگونه خواهد بود.
وی با اشاره به مراحل و روند انتخابات گفت : برابر قانون جدید ابتدا پیش ثبت نام انجام می شود که طی آن بیش از ۴۸ هزار نفر ثبت نام کردند. طبق زمانبندی تعریف شده دستگاههای ۶ گانه در تطبیق و صحت مدارک ارائه شده داوطلبان، اقدامات خود را انجام داده و سپس به درخواست داوطلبان در نواقص پرونده ها رسیدگی می شود.
وی تصریح کرد: ۲۶ مهرماه نتیجه  بررسی نهایی تطبیق مدارک اعلام می شود. ثبت نام انتخابات نیز در تاریخ ۲۷ مهرماه از میان کسانی که مدارک شان تایید و مایل هستند به عنوان داوطلب در انتخابات شرکت کنند، آغاز خواهد شد.
وی افزود: در مقدمات کار فراهم شده و دستگاه ها و سازمان های مختلف همکاری خوبی با وزارت کشور دارند، شورای نگهبان نیز نظارت قانونی خود را انجام میدهد و لذا بستر برای برگزاری یک انتخابات بسیار خوب فراهم شده است.
شاهچراغی گفت: مردم گیلان نشان دادند همواره پرشور در صحنه حضور دارند و امید است تلاش مسئولان نظام در خدمت به مردم نتیجه بخش و مستمر باشد و این مشارکت ملی و همبستگی مردم در عرصه انتخابات میتواند نقش اثرگذاری در سرعت بخشیدن به مسیر پیشرفت و آبادانی کشور داشته باشد.
وی اظهار کرد: مجلس رکن اساسی و مرکز ثقلی برای کشور و قانونگذاری و ریل گذاری برای دولت در پیشبرد برنامه های مصوب کشور است که مجریان بتوانند کار خود را به بهترین نحو انجام دهند. لذا ضرورت دارد که این انتخابات نیز مانند گذشته با حضور و مشارکت پرشور مردم برگزار شود و باور ما این است که مردم از گذشته مصمم تر هستند. ما نیز طبق قانون زمینه اجرای انتخابات پرشور را فراهم می کنیم.
استاندار گیلان نیز در این نشست بر لزوم تداوم ارتباط و تعامل مجموع مدیران و دست اندرکاران اجرایی با مردم در راستای افزایش رضایتمندی عموم جامعه تاکید کرد و افزود: یکی از مشخصه های بارز دولت سیزدهم، مردمی بودن است و این مهم در بستر درک شرایط و پیگیری مطالبات مردم عینیت می یابد.
دکتر اسدالله عباسی با بیان اینکه در طول 45 سال گذشته، مردم همواره با حضور پرشور و گسترده ، زمینه ساز خلق حماسه های ماندگار در عرصه ی انتخابات شده اند، اضافه کرد: بی شک امسال نیز این رویداد ملی با همت عموم مردم رقم خواهد خورد و تسریع در روند خدمتگزاری صادقانه به جامعه، شور و اشتیاق عمومی را برای حضور حداکثری در عرصه انتخابات مضاعف خواهد کرد.
محمدجلایی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری و رییس ستاد انتخابات گیلان نیز در این نشست در گزارشی با اشاره به اینکه 3 هزار و 100 صندوق در 13 حوزه  انتخابیه  استان پیش بینی شده، اضافه کرد: در انتخابات 11 اسفندماه امسال، 45 هزار نفر در روند برگزاری و نظارت بر انتخابات استان نقش آفرینی می کنند که 30 هزار نفر از آنان هیات اجرایی اند و 15 هزار نفر هم در قالب هیات های نظارت، روند برگزاری انتخاباتی سالم، مردمی، امن و رقابتی را رصد خواهند کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.