کد خبر : 24935
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳

استاندار گیلان در همایش نقش دانشگاهیان در انتخابات مطرح نمود:

انتخابات بهترین شیوه حکمرانی مردم بر مردم است

انتخابات بهترین شیوه حکمرانی مردم بر مردم است
عباسی:انتخابات بهترین گزینه برای تغییر وضعیت ها و چرخش نخبگانی در ابعاد مختلف مدیریت جامعه است تا بهترین شیوه حکمرانی مردم با دستان خودشان، رقم برخورد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

اسدالله عباسی در همایش نقش دانشگاهیان در انتخابات در سالن همایش‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشگی گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت در ایام بحران شیوع بیماری کووید ۱۹،گفت: مدافعان سلامت در ایام شیوع بیماری منحوس کرونا در حالی در کنار مردم و بیماران ماندند و شهید شدند که کسی بر بالین بیمار خود نمی توانست حاضر شود.

وی با بیان اینکه کادر بهداشت،درمان و آموزش فقط متولی تامین و حفظ سلامت مردم نیست، افزود:مدافعان سلامت مسوولیت اجتماعی نیز دارند و از ابتدای انقلاب تاکنون مدافع مرز ارزش‌های ملت ایران نیز بوده‌اند.

استاندار گیلان با اشاره به صبر، استقامت و پایداری کادر بهداشت و درمان، گفت: کادر درمان در بحران کرونا از خود رشادتی ماندگار نشان دادن و همیشه در اذهان مردم خواهند ماند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به ارتباط مستقیم کادر بهداشت و درمان با مردم،خاطرنشان کرد: بسیاری از نقیصه‌های نظام سلامت با قانون درست و نظارت موثر قابل رفع است که لازم است نمایندگانی خوب با مشارکت بالا روانه مجلس شوند.

وی تاکید کرد: بخش‌های مختلف جامعه می‌تواند به حضور پر شور مردم در انتخابات کمک کند و دانشگاه به عنوان اصلی‌ترین فضای نخبگانی جامعه، مهمترین جایگاه را در این خصوص دارد.

استاندار گیلان گفت: دانشگاه به دلیل ارتباط مستقیم با بدنه جوان و پویا و حضور نخبگان جامعه اعم از استادان و دانشجویان،می‌تواند منشا تحولات مهمی در جامعه باشد و بیشتر از هر محیط دیگری نقش هدایت‌گری ایفا می‌کند.

وی افزود:انتخابات به عنوان یک رخداد سیاسی مهمترین عرصه برای نقش‌آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خود به شمار می‌رود و حضور پرشور مردم ضامن تحقق این امر مهم است.

استاندار گیلان ادامه داد:حضور پرشُور مردم در انتخابات بر بسیاری از تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی جوامع مردم‌سالار تاثیرگذار است.

عباسی بر لزوم همراهی و همگرایی دولت و مجلس در آینده تاکید کرد و گفت: نمایندگان مردم در مجلس با همگرایی و هم افزایی با دولت می‌توانند با پیگیری طرح‌ها و لوایح، مشکلات حوزه بهداشت، درمان، دارو، بیمه درمانی و آموزش را در حوزه سلامت به خوبی ریل‌گذاری کنند.

وی انتخابات را عامل انضباط در ساختار کشور و در تقابل با بی‌نظمی دانست و افزود: انتخابات بهترین گزینه برای تغییر وضعیت موجود و چرخش نخبگان در ابعاد مختلف است تا بهترین شیوه حکمرانی بر مردم با دستان خودشان، رقم برخورد.

استاندار گیلان با توصیه‌ای به مردم در انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مردم باید نمایندگی را انتخاب و به مجلس بفرستند که فارغ از حزب و نگاه سیاسی، با درد آن‌ها آشنا، مسلط به اوضاع کشور، باسواد و متخصص، اهل مشورت، دغدغه‌مند به پیشرفت کشور و حافظ منافع عمومی به ترجیحات شخصی باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: باید افق نگاه وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی در استان گیلان، ملی و با برش استانی در جهت توسعه و اعتلای همه‌جانبه گیلان باشد.

 نماینده عالی دولت در گیلان از آمادگی راه‌اندازی صندوق سیار در مراکز بیمارستانی خبر داد و گفت: باید شرایطی را ایجاد کرد تا همه مردم به ویژه افرادی که در تخت درمانی بستری هستند، بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

عباسی همچنین از حضور قریب‌الوقوع هیئت دولت به گیلان خبر داد و گفت: به زودی گیلان میزبان هیئت دولت خواهد بود تا توسعه و پیشرفت زیرساخت‌های استان شتاب بیشتری بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.