کد خبر : 15046
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷

برگزاری سی‌ونهمین نشست انجمن عکاسان نوجوان کانون گیلان

برگزاری سی‌ونهمین نشست انجمن عکاسان نوجوان کانون گیلان
سی‌ونهمین نشست اعضای انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان به‌میزبانی مرکز مجتمع این مجموعه فرهنگی در رشت برگزارشد.

به گزارش پویشگران گیل:
سی‌ونهمین نشست اعضای انجمن عکاسان نوجوانان کانون پرورش فکری  گیلان با حضور محمدرضا ستاره‌شناس، کارشناس ارشد سینما و مدرس دانشگاه و همراهی کارشناسان هنری، رابط انجمن عکاسی کانون استان، مربیان فرهنگی و اعضای نوجوان عضو این انجمن صورت‌ پذیرفت و «عکاسی آیینی و مذهبی» محور برنامه‌ قرار داشت.
محمدرضا ستاره‌شناس در این نشست، اهمیت ثبت عکس‌های آیینی و مذهبی را مورد توجه قرار داد و ثبت این تصاویر را  مستندسازی هویت دینی و اجتماعی ملت‌ها توصیف‌ نمود.
این مدرس کانون و دانشگاه در همین زمینه، پیشینه این سبک از عکاسی در ایران و جهان را مرور و با نمایش تعدادی از تصاویر برگزیده این حوزه، به تشریح نقاط برجسته و بارز این عکس‌ها پرداخت.
وی در این میان، معرفی دوربین‌های مناسب برای به تصویر کشیدن تصاویر را در دستورکار قرار داد و از لزوم آشنایی با یک‌سوم‌ها، شناخت نقاط طلایی و زاویه‌ها در عکاسی برای حاضران صحبت‌ کرد.
ستاره‌شناس در همین‌حال، اهمیت خلاقیت‌ورزی را مورد تاکید قرار داد و با بیان‌ اینکه تمدن بشری مدیون و مرهون خلاقیت است،افزود: نوآوری، خلق دست‌آوردی اصیل و ارزش‌مند و برگرفته از فرآیندهای خودآگاه و ناخودآگاه است و نقشی غیرقابل انکار در پیشرفت‌های روزافزون انسان‌ دارد.
توصیه به عکاسان نوجوان برای تقویت نگاه خلاق، پرهیز از درگیری با پیچیدگی‌های عکاسی و ایجاد ارتباط ساده و موثر با محیط‌ پیرامون، دیگر بخش صحبت‌های محمدررضا ستاره‌شناس بود و وی درپایان به پرسش‌های حاضران در سی‌ونهمین نشست انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان پاسخ‌ گفت.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.