کد خبر : 11957
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰

نظام سلامت گیلان تمام توان خود را برای رفع محرومیت و مهجوریت املش به کار خواهد گرفت

نظام سلامت گیلان تمام توان خود را برای رفع محرومیت و مهجوریت املش به کار خواهد گرفت
حضور میدانی یکی از برنامه‌های راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه شهرستان املش منطقه‌ای کم‌برخوردار در بخش سلامت است، گفت: مردم این منطقه علاوه بر خدمات ارایه شده و توسعه زیرساخت‌ها، مطالبات به حقی از متولیان نظام سلامت دارند و ما بر خود وظیفه میدانیم تا محرومیت و مهجوریت را از این شهرستان بزداییم.
نشست شورای سلامت املش با حضور دکتر محمدتقی آشوبی-رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اعضای هیئت رئیسه و مهندس مختار رضایی- فرماندار شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
دکتر محمدتقی آشوبی،رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تبریک هفته دولت به کارگزاران نظام و روز پزشک به جامعه پزشکی، اظهار کرد: بنده مسیر خدمت در نظام سلامت را از کجید املش شروع و اکنون در کرسی ریاست دانشگاه به مردم خدمت می‌کنم.
وی با اشاره به وجود برخی نواقص در شهرستان املش، افزود: امکانات خوبی از جمله رادیولوژی به بیمارستان املش اختصاص یافته و در تلاشیم تا در ادامه کار، توزیع متوازن و عادلانه را در این شهرستان شاهد باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به جمعیت سالمندی شهرستان املش اشاره کرد و گفت: این شهرستان علاوه بر کاهش زادآوری با جمعیت ۱۶.۱۷ صدمی نیز مواجهه بوده و نیاز به مراقبت درمانی بیشتری دارد.
دکتر آشوبی با اشاره به کار شبانه روزی خادمان مردم در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم، دولت کار و تلاش بوده و فرصتی برای توقف در حاشیه سازی و فرصت سوزی ها ندارد.
وی حضور میدانی را یکی از برنامه‌های راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانست و گفت: این بخش از نظام سلامت با بهره‌مندی از ظرفیت پویا و جوان آنچه را در توان دارد، پای کار آورده و از خدمت باز نمی‌ایستد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه شهرستان املش منطقه‌ای کم‌برخوردار در بخش سلامت است، خاطر نشان کرد: مردم این منطقه علاوه بر خدمات ارایه شده و توسعه زیرساخت‌ها، مطالبات به حقی از متولیان نظام سلامت دارند و ما بر خود وظیفه میدانیم تا محرومیت و مهجوریت را از این شهرستان بزداییم.
مهندس مختار رضایی-فرماندار شهرستان املش نیز در این نشست با تقدیر از حضور میدانی اعضای هیئت رئیسه دانشگاه در املش، اظهار کرد: این حضور میدانی متاثر از پای‌کار بودن دولت مردمی در وسط میدان و حل سریع مشکلات مردم است.
وی با اشاره به قدمت املش و ضرورت توجه بیش از پیش در بخش سلامت، افزود: در این شهرستان، اقدامات قابل توجهی در جهت ارتقای سطح سلامت به ویژه با مشارکت خیران و نیکوکاران انجام شده و شایسته تحسین است.
فرماندار شهرستان املش بر ضرورت بهسازی خانه‌های بهداشت تاکید کرد و گفت: بهبود فضای فیزیکی خانه‌های بهداشت به ویژه در ارتفاعات، لازم و ضروری است.
مهندس رضایی، همچنین خواستار تقویت و راه‌اندازی پایگاه‌های اورژانس در دهستان سمام‌، تامین پزشک در ملکوت، تعمیرات مراکز جامع سلامت روستایی در شهرستان املش شد.
وی با اشاره به ارایه خدمت منحصر به فرد بیمارستان نیکوکار املش در درمان بیماران سرطانی، گفت: با توجه به مراجعه بیماران شرق گیلان به این بیمارستان جهت گرفتن خدمات دارو درمانی، لازم است توسعه امکانات و تجهیزات به این مرکز درمانی بیشتر شود.
فرماندار شهرستان املش همچنین گزارشی از تخصیص اعتبارات ملی، استانی و همچنین ردیف های خاص به بخش بهداشت و درمان ارایه کرد.
سرهنگ علی مهدی‌پور- فرمانده سپاه ناحیه املش نیز در این نشست با تقدیر از حضور میدانی هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به این شهرستان، اظهار کرد: حضور هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در روز پزشک در شهرستان کم‌برخوردار املش را باید به فال نیک گرفت.
وی بر ضرورت توسعه خدمات سلامت‌محور به مردم در املش تاکید کرد و استقرار امکانات در این شهرستان را موجب تقویت روحیه امید در منطقه برشمرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.