کد خبر : 11190
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

برپایی جشنواره‌های فرهنگی و هنری در هر شهرستان با گستره اجرا در استان

برپایی جشنواره‌های فرهنگی و هنری در هر شهرستان با گستره اجرا در استان
توزیع عادلانه اعتبارات فرهنگی و عمرانی و ساماندهی نیروی انسانی در استان

به گزارش پویشگران گیل:
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تأکید کرد که هر شهرستان برپایی یک جشنواره یا رویداد فرهنگی هنری را با گستره اجرا در استان، برنامه ریزی کند چرا که حمایت از این رویکردها در اولویت قرار دارد.
عبدالرضا علی‌پناه، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، در جلسه شورای اداری اداره کل که با حضور روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها و مدیران ستادی برگزار شد، با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و قدردانی از موضوعات مطرح شده، حضور خود به عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در برخی شهرستان‌های کشور را یادآور شد و نقش روسای ادارات در ترسیم نقشه راه فرهنگی با وجود برخی تنگناها و دشواری‌ها را، با اهمیت خواند.
وی تلاش‌های انجام گرفته را قابل تقدیر دانست و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها را نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آن شهرستان ذکر و خاطر نشان کرد: لازم است اختیارات کافی مطابق با آنچه در قانون تصریح شده، به روسای ادارات داده شود.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان توزیع مناسبت نیروی انسانی در ادارات سراسر استان را موضوعی مهم دانست که در زمان حاضر، گیلان از آن برخوردار نیست و باید در برنامه‌های راهبردی اداره کل قرار گیرد.
علی‌پناه اضافه کرد: انتظار دارم هر شهرستان مطابق با ظرفیت‌ها و توانمندی ها، یک جشنواره یا رویداد فرهنگی هنری با گستره اجرای استانی را در تقویم برنامه‌های خود تعریف کند تا با استفاده از این فرصت، خدمات فرهنگی مطابق با اهداف پیش بینی شده، به گروه‌های مختلف ذی‌نفعان ارائه شود.
حضور و سرکشی منظم معاونان اداره کل از شهرستان‌ها، توزیع عادلانه اعتبارات فرهنگی و عمرانی و ساماندهی نیروی انسانی در استان از دیگر مواردی بود که سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بر آن‌ها تأکید کرد.
در این جلسه هر یک از روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها نیز دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.
کمبود نیروی انسانی، ضرورت اختصاص منابع اعتباری برای انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری، لزوم ارتقاء سخت افزاری سیستم‌های رایانه‌ای ادارات، اهتمام به شتاب در تکمیل مجتمع‌های نیمه کاره هنری و فرهنگی و نیز تجهیز آن‌ها مطابق با نیازهای روز از جمله مواردی بود که روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها در این نشست، مطرح کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.