کد خبر : 11068
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

مدیرکل کانون استان گیلان: آنچه در بستر برنامه‌های خلاقانه دنبال‌ می‌شود،پرورش نسلی پویا و بالنده‌ است

مدیرکل کانون استان گیلان: آنچه در بستر برنامه‌های خلاقانه دنبال‌ می‌شود،پرورش نسلی پویا و بالنده‌ است
مهندسی فرهنگی یک اولویت است.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل کانون پرورش فکری استان گیلان در نشست شورای امر به‌معروف و نهی از منکر، در ارتباط با رسالت‌های متولیان حوزه کودک و نوجوان سخن‌گفت و مهندسی فرهنگی را اولویت فعالان این عرصه دانست.
به‌ نقل از روابط‌ عمومی اداره کل کانون استان گیلان، سیدجلیل میرعظیمی طی نشست هم‌اندیشی با مسئولان ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان این مطلب‌ افزود: فعالیت‌های کتاب‌محور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدایت مربیانی صورت‌ می‌گیرد که آگاه به ظرافت‌ها و آشنا با خواسته‌های آینده‌سازان ایران اسلامی‌ هستند.
مدیرکل کانون استان گیلان توضیح‌ داد: نقش مربی در کانون پرورش فکری اهمیت ویژه‌ دارد و مهندسی فرهنگی و مأنوس‌سازی هرچه‌بیش‌تر کودکان و نوجوانان با آموزه‌های دینی و اسلامی از رسالت‌های مربیان این مجموعه به‌شمار می‌رود.
او در همین‌ارتباط، به بیش‌از ۶۰ عنوان فعالیت فرهنگی، هنری،ادبی و علمی و پژوهشی کانون اشاره‌ کرد و خاطرنشان‌ نمود: گستره‌ فعالیت‌های این مجموعه با بهره‌گیری از مراکز فرهنگی‌ هنری ثابت، فراگیر، سیار شهری و روستایی، کتاب‌خانه‌های پستی و مرکز مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی گفت: هدف غایی برنامه‌های مربیان کانون تربیت کودکان و نوجوانانی متخصص، متعهد و باورمند است.
این مدیرفرهنگی در بخش دیگر صحبت‌های خود به فعالیت‌های کانون زبان نیز اشاره‌ داشت و با بیان‌این‌که آموزش زبان‌های مختلف، به ویژه عربی،از برنامه‌های این مجموعه است، گفت: استفاده از ظرفیت‌های کانون زبان برای فرهنگ‌سازی مدنظر قرار دارد.
سیدجلیل میرعظیمی حاصل‌جمع فعالیت‌های کانون پرورش فکری و کانون زبان را فرهنگ‌سازی و توان‌مندسازی آینده‌سازان ایران اسلامی اعلام‌ کرد و افزود: آنچه در بستر برنامه‌های خلاقانه این مجموعه دنبال‌ می‌شود، پرورش نسلی پویا و بالنده‌ است.
مسئول شورای امربه معروف و نهی از منکر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در همین‌حال به اقدام ترویستی حرم مطهر شاهچراغ اشاره و با تاکید براین موضوع که حرکت‌های مذبوحانه، تاثیری در روحیه معنوی مردم مسلمان کشور نداشته و نخواهد داشت، گفت: حضور میلیونی در پیاده‌روی باشکوه اربعین حسینی گواه روشنی بر این موضوع خواهد بود.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان هم در این نشست، به نقش سازنده کانون پرورش فکری در مسیر خودمراقبتی و تربیت نسل کودک و نوجوان پرداخت و افزود: کارِدلی و عاشقانه، از وجوه مشترک فعالیت‌های این ستاد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌شمار می‌رود.
محمدمهدی صدیقی در تبیین اهمیت برنامه‌های کانون اظهار کرد: پاسداری از دانایی و صیانت‌فرهنگی، دلیل توفیق بسیاری از جوامع و مکاتب است و این مهم در فعالیت‌های کانون پرورش فکری به خوبی مشاهده‌ می‌شود.
وی در این ارتباط، خانواده‌ها و مخاطبان کودک و نوجوان کانون را آماج هجمه‌های فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به‌این‌که، تلاش برای نابودی بنیان‌های خانواده در لایه‌لایه شعارهای فریبنده اسلام‌ستیزان دیده‌ می‌شود، تصریح‌ کرد: ضرورت‌ دارد با حمایت از مجموعه‌هایی چون کانون پرورش فکری، بسترهای لازم برای مقابله با این پدیده شوم و رویارویی با چالش‌ها اندیشیده‌ شود.
صدیقی در ادامه، به برخی از وقایع ماه‌های گذشته پرداخت و با تشبیه «عفاف و حجاب» به شاه‌بیت فریضه امربه‌ معروف و نهی از منکر تصریح‌ کرد: ضرورت‌ دارد برای مقابله با تهاجم فرهنگی، پاسداری از حریم خانواده، صیانت از نسل کودک و نوجوان و مقابله با جنگ ادراکی دشمنان، از فرصت‌های فرهنگی برای تقویت و باروری اندیشه فرزندان بهره‌مند شویم.
لزوم صبوری و تاب‌آوری مسئولان و فعالان فرهنگی برای جلوگیری از استحاله مفهومی ارزش‌های اسلامی و ارایه تحلیل درست جهت اقناع نسل کودک و نوجوان ازدیگر موضوع‌هایی بود که مورد تاکید دبیر ستاد امربه‌معروف قرار گرفت.
وی برای تاکید مجدد بر ضرورت امر به معروف و نهی از منکر، دلایل قیام امام حسین(ع) و نقش بی‌بدیل اسطوره جهاد تبیین، حضرت زینب(س) در بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده این فریضه را یادآور شد و اظهار کرد: شرافت اسلام به سه مولفه ایمان به خدا و فریضتین است و این امر، بیان‌گر رسالت سنگینی‌است که بر دوش همگان، به ویژه متولیان حوزه فرهنگ احساس‌ می‌شود.
منصور قربانی، معاون مطالبه‌گری دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر استان گیلان هم از حاضران در این نشست‌ بود و راهکارهایی برای معرفی اعضای برگزیده کانون و اجرای فعالیت‌های خلاقانه فرهنگی به منظور آشناسازی هرچه بیش‌تر نسل کودک و نوجوان با اهمیت فریضه امربه معروف و نهی از منکر ارایه‌ داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.