کد خبر : 10886
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷

تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های لازم برای تحقق حداکثری قانون جوانی جمعیت

تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های لازم برای تحقق حداکثری قانون جوانی جمعیت
دانشگاه علوم پزشکی گیلان تمام تلاش خود را برای حمایت از فرزندآوری و حمایت از خانواده به کار گرفته است.

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های لازم برای تحقق حداکثری قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تأکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان تمام تلاش خود را برای حمایت از فرزندآوری و حمایت از خانواده به کار گرفته است.
در نشست قرارگاه دانشگاهی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با حضور دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونین و مدیران ستادی دانشگاه، مدیران کل دستگاه‌های متولی و نمایندگان آن‌ها و همچنین دیگر اعضا در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.
در این نشست، عملکردها و پیشرفت مصوبات نشست های پیشین، بازبینی و راهکارهای عملیاتی برای تحقق آن موردبازنگری قرار گرفت.
دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به آخرین وضعیت جمعیتی در استان، اظهار کرد: اقدامات بهداشتی و درمانی موجود باید در جهت افزایش زادآوری مؤثر و قابل گزارش‌گیری باشد.
وی با بیان اینکه زادوولد در گیلان در مقایسه با سال‌های اخیر کاهش‌یافته، افزود: روند فرزندآوری در گیلان اگر به همین منوال ادامه یابد با چالش عدیده مواجه خواهیم شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ارائه خدمات بیمه‌ای به دو هزار و ۵۰۰ زوج نابارور در گیلان، اظهار کرد: باید نتایج تسهیلات دهی دولت از طریق بیمه‌ها به زوج‌های نابارور رصد و پایش و در صورت نیاز و داشتن توجیه منطقی، در پرداخت آن‌ها بازنگری شود.
دکتر آشوبی بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های لازم برای تحقق حداکثری قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تأکید کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان تمام تلاش خود را برای حمایت از فرزندآوری و حمایت از خانواده به کار گرفته است.
وی بر ضرورت تسهیل گری در فرایند باروری و زایمان تأکید کرد و گفت: در کنار فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای زادآوری، لازم است نظارت‌ها بر درمان نیز تشدید شود.
گفتنی است در این نشست، جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی و همچنین کارشناسان حوزه جمعیت دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها و راهکارها در جهت افزایش جمعیت و زادآوری موضوعاتی را مطرح کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.