کد خبر : 9801
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹

مدیرعامل توزیع برق گیلان عنوان کرد احتمال رکورد زدن مصرف برق در گیلان

مدیرعامل توزیع برق گیلان عنوان کرد احتمال رکورد زدن مصرف برق در گیلان
مردم در پیک بار، لوازم برقی پر مصرف را وارد مدار نکنند تا بتوانیم از این ایام نیز با موفقیت عبور کنیم، زیرا اوج گرماست و همه مردم محتاج تامین برق پایدار هستند.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرعامل توزیع برق گیلان با بیان اینکه احتمال شکسته شدن رکورد پیک مصرف در استان وجود دارد،تصریح کرد: با تعطیلات دو روزه نیز مواجه هستیم و مسافران به گیلان می‌آیند.
محمدتقی مهدی‌زاده با اشاره به افزایش بی سابقه دمای هوای کشور طی امروز و فردا اظهار کرد: روزهای خیلی گرمی را پیش رو داریم و لذا گرمای هوا موجب ازدیاد مصرف برق می‌شود.
وی با بیان اینکه احتمال شکسته شدن رکورد پیک مصرف در استان وجود دارد، تصریح کرد: علاوه بر گرمای شدید هوا، با تعطیلات دو روزه ادارات نیز مواجه هستیم و قطعا مسافران زیادی به استان گیلان سرازیر خواهند شد.
مدیرعامل توزیع برق گیلان در گفت وگویی، از مردم خواست به مدیریت هوشمندانه مصرف ادامه دهند و گفت: مردم و مسافران مدیریت مصرف را جدی بگیرند و توصیه‌ها را رعایت کنند.
مهدی زاده با تاکید بر لزوم تنظیم درجه کولرها در دمای آسایش(۲۴ درجه سانتی گراد) خاطرنشان کرد:کاهش یک درجه‌ای دمای کولر و خاموش‌کردن نیم ساعته آن در ساعات پیک، بسیار کمک‌کننده است.
وی همچنین بر خاموش کردن لامپ‌های اضافه تاکید کرد و ادامه داد: مردم در پیک بار، لوازم برقی پر مصرف را وارد مدار نکنند تا بتوانیم از این ایام نیز با موفقیت عبور کنیم، زیرا اوج گرماست و همه مردم محتاج تامین برق پایدار هستند.
مدیرعامل توزیع برق گیلان متوسط مصرف را در استان بین ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ مگاوات دانست و اضافه کرد: در صورت عدم رعایت مدیریت مصرف، رکورد شکسته می‌شود و این استعداد وجود دارد که از مرز ۲۰۰۰ مگاوات بگذریم و موجب ناپایداری شبکه در روزهای آینده شود.

 

 

 

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.