کد خبر : 9590
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳

پهلوگیری ۱۱۲ فروند شناور حامل روغن خوراکی و غلات دامی در بندرانزلی

پهلوگیری ۱۱۲ فروند شناور حامل روغن خوراکی و غلات دامی در بندرانزلی
تاییدیه خروج بار از انبار و سیلو بعد از عمل تخلیه و پس از کسب مجوزهای لازم از این ادارات صورت می‌گیرد.

به گزارش پویشگران گیل:
معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه سهم مجتمع بندری انزلی در تخلیه غلات در مقایسه با سایر بنادر شمالی ۲۰ درصد است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۰ فروند شناور حامل روغن خوراکی و تعداد ۱۰۲ فروند شناور حامل غلات دامی در بندر انزلی پهلوگیری کرده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، مجتبی نظری در گفت‌وگویی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۰ فروند شناور حامل روغن خوراکی و تعداد ۱۰۲ فروند شناور حامل غلات دامی در بندر انزلی پهلوگیری کرده که از این تعداد شناور ۵۸ هزار و ۶۴۸ تن روغن و ۳۲۳ هزار و ۲۴۱ تن غلات شامل ذرت و جو بوده است.
وی افزود: فرایند ورود شناورهای حامل کالاهای اساسی بدین گونه است که به محض پهلودهی شناورها در اسکله‌های بندری ادارات استاندارد، دامپزشکی و جهاد کشاورزی (قرنطینه) کار نظارت بر تخلیه غلات را آغاز می‌کنند.
نظری با تاکید بر اینکه این کارشناسان با نظارت مستمر بر نحوه تخلیه بار در انبار، سیلو و مخازن بندری اهتمام دارند،گفت: تاییدیه خروج بار از انبار و سیلو بعد از عمل تخلیه و پس از کسب مجوزهای لازم از این ادارات صورت می‌گیرد.
معاون امور بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه سلامت کالاهای وارداتی بسیار مورد تاکید قرار دارد، تصریح کرد: نظارت کافی و مستمر در نحوه تخلیه و خروج بار توسط ارگان‌های نظارتی اشاره شده، انجام می‌شود.
نظری در خصوص ظرفیت پذیرش کالاهای وارداتی گفت: در حال حاضر بندر انزلی ظرفیت پذیرش ۱۹۱ هزار تن غلات در سیلو، ۱۴۵ هزار تن غلات در انبار و ۱۶ هزار تن روغن خام خوراکی در مخازن را دارد که با برنامه‌ریزی‌های آتی این ظرفیت‌ها در حال افزایش است.
معاون امور بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی گیلان در پایان گفت: سهم مجتمع بندری انزلی در تخلیه غلات در مقایسه با سایر بنادر شمالی ۲۰ درصد بوده و بدیهی است که این سهم در مقایسه با میزان واردات از سایر بنادر و مرزهای ورودی کشور توسط گمرکات قابل احصا خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.