کد خبر : 6816
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۴۷

دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور:کتابخانه‌های عمومی یکی از مهم‌ترین مروجین فرهنگ والای ایثار و شهادت هستند

دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور:کتابخانه‌های عمومی یکی از مهم‌ترین مروجین فرهنگ والای ایثار و شهادت هستند
کارکنان مجموعه کتابخانه‌ها، در کنار خانواده‌های معظم شهدا و دست‌اندرکاران این حوزه، یکی از مهم ترین مروجین فرهنگ والای شهادت و ایثار در کشور هستند.

به گزارش پویشگران گیل:
مهدی رمضانی در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم اسماعیل سیرت نیا، گفت: کارکنان مجموعه کتابخانه‌ها، در کنار خانواده‌های معظم شهدا و دست‌اندرکاران این حوزه، یکی از مهم‌ترین مروجین فرهنگ والای شهادت و ایثار در کشور هستند.
مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در بدو ورود به استان گیلان، پس از زیارت مرقد مطهر حضرت فاطمه اُخری سلام الله علیها، خواهر گرانقدر حضرت امام رضا (علیه السلام) در شهر رشت با حضور در منزل شهید مدافع حرم سید اسماعیل سیرت نیا، با پدر و مادر این شهید والا مقام دیدار کرد.
مهدی رمضانی در این دیدار که با همراهی جمعی از معاونین و مدیران‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور انجام شد، با بیان اینکه پیشرفت کشور به برکت خون شهدا و وجود پربرکت پدران و مادران و خانواده‌های معظم شهدا امکان‌پذیر شده، مردم ایران را مدیون شهدا و خانواده‌های آنها دانست.
رمضانی همچنین نهاد کتابخانه‌های عمومی را مجموعه‌ای فرهنگی با وظیفه خدمت رسانی در حوزه کتاب و کتابخوانی دانست و آن را یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های خدمت رسان در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین ایثار و شهادت عنوان کرد.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، مدافعین حرم و دفاع مقدس، گفت: کارکنان مجموعه کتابخانه‌ها، در کنار خانواده‌های معظم شهدا و دست‌اندرکاران این حوزه، یکی از مهم ترین مروجین فرهنگ والای شهادت و ایثار در کشور هستند.
در ادامه این دیدار پدر و مادر شهید مدافع حرم سید اسماعیل سیرت نیا به مرور خاطرات این شهید والامقام پرداخته و وی را شهیدی با روحیات فرهنگی و در خدمت ترویج فرهنگ والای ایرانی اسلامی دانستند.
سید حسین سیرت نیا، پدر گرانقدر شهید اسماعیل سیرت نیا در پایان این دیدار کتاب «از من نخواه آرام بگیرم» که به زندگی این ‌شهید می‌پردازد را به دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اهدا کرد.
گفتنی است، سیداسماعیل سیرت نیا متولد بیست وسوم تیر ماه سال ۱۳۵۷ اصالتاً اهل شهر رشت و ساکن تهران بود. وی از دانشجویان رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در مقطع کارشناسی پیوسته مشغول به تحصیل بود. او از نیروهای سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ محسوب می شد که در عملیات داوطلبانه در سوریه در جریان عملیات محرم هفدهم آبان سال ۱۳۹۴ و در نزدیکی حلب به وسیله اصابت ترکش خمپاره به ناحیه پهلو و پشت سرش همچون مادرش حضرت زهرا(س) در سن ۳۷ سالگی به شهادت رسید. پیکر این شهید در ستاد تیپ عملیاتی سپاه محمد رسول الله تشییع و سپس در زادگاهش شهر رشت تشییع و تدفین شد. کتاب «از من نخواه آرام بگیرم» نوشته الهه آخرتی و شایسته شمسایی از انتشارات ۲۷ بعثت به زندگینامه این شهید مدافع حرم می‌پردازد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.