کد خبر : 5875
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

مدیرکل شیلات گیلان خبر داد؛ افزایش ۱۱۵ درصدی وزن محصولات شیلاتی صادرات شده از گیلان

مدیرکل شیلات گیلان خبر داد؛ افزایش ۱۱۵ درصدی وزن محصولات شیلاتی صادرات شده از گیلان
هدف گذاری شیلات استان گیلان رسیدن به رصد صادراتی ۱۰۰ میلیون دلاری در برنامه کوتاه مدت تحول تولید در افق ۱۴۰۴ است.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل شیلات گیلان از افزایش ۱۱۵ درصدی وزن محصولات شیلاتی صادراتی استان خبر داد و گفت: با صادرات ۳۱ میلیون دلاری محصولات شیلاتی گیلان وزن محصولات صادراتی در این بخش افزایش یافت.
کوروش خلیلی اظهار کرد: قابلیت‌های گیلان در حوزه تولیدات شیلاتی بسیار ارزشمند است و باید بیشتر به آن پرداخته شود.
وی از افزایش ۱۱۵ درصدی وزن محصولات شیلاتی صادراتی گیلان خبر داد و افزود: با صادرات ۳۱ میلیون دلاری محصولات شیلاتی گیلان وزن محصولات صادراتی در این بخش افزایش یافت.
مدیرکل شیلات گیلان از افزایش ۴۷۰ درصدی انواع خوراک آبزیان خبر داد و بیان کرد: هدف گذاری شیلات استان گیلان رسیدن به رصد صادراتی ۱۰۰ میلیون دلاری در برنامه کوتاه مدت تحول تولید در افق ۱۴۰۴ است.
خلیلی با تاکید بر لزوم توجه به اقتصاد دریا پایه حول محور تولیدات شیلاتی اضافه کرد: توجه به تولید محصولات شیلاتی با کیفیت جهانی و استفاده از مزیت تولید ماهیان خاویاری و خاویار در استان و توجه جدی به کاهش هزینه‌های تولید با استفاده از ظرفیت‌های تکنولوژی و دانش بنیان مسیر توسعه صادرات محصولات شیلاتی گیلان را مشابه رشد صادراتی خوراک آبزیان استان فراهم می‌کند.
وی با اشاره به اینکه تقاضای بازار صادراتی پیشران افزایش تولید با کیفیت و توسعه و اشتغال است، افزود: امروز استان گیلان در تولید با کیفیت جهانی خوراک آبزیان و قیمت رقابتی در این عرصه در محدوده کشورهای خاورمیانه و CIS دارای مزیت بالای است.
مدیرکل شیلات گیلان اضافه کرد: بیشترین محصولات شیلاتی صادراتی استان پس از خوراک آبزیان، متعلق به صادرات انواع خاویار و گوشت ماهی است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.